رباتی که احساسات فضانوردان را درک می کند

ربات سیمون۲ در حقیقت یک صورتک و دو دوربین به جای چشمان است. گروهی از محققان آی بی ام، ایرباس و مرکز هوافضای آلمان این ربات را ساخته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ربات کروی به نام سیمون۲ به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده که می تواند احساسات فضانوردان را درک کند و در فعالیت های ساده مانند عکسبرداری، ثبت صوت و تصویر به فضانوردان کمک کند.

به نقل از دیلی میل، دیروز خدمه رباتیک جدیدی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد که سیمون۲ نام دارد.

ربات سیمون۲ در حقیقت یک صورتک و دو دوربین به جای چشمان است. گروهی از محققان آی بی ام، ایرباس و مرکز هوافضای آلمان این ربات را ساخته اند. ربات مذکور همراه کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

سال گذشته نسخه دیگری از ربات سیمون به این ایستگاه ارسال شد. اما نسخه جدید مجهز به سیستم هوش مصنوعی جدیدی است که از لحاط احساسی هوشمندتر است.

ماتیاس بینیوک از شرکت آی بی ام در این باره می گوید: هدف اصلی ما ساخت یک همدم رباتیک واقعی است. رابطه میان فضانورد و سیمون۲ اهمیت زیادی دارد. نسخه جدید ربات اکنون سعی می کند ناراحتی، عصبانیت، خوشحالی و دیگر احساسات فضانورد را درک کند.

همچنین سیمون۲ مجهز به ۵ دوربین اضافی است که دور قابل کروی شکل آن نصب شده اند تا موقعیت آن در محیط را کنترل کنند. علاوه بر آن در ربات ۹ میکروفون وجود دارد تا دستورات صوتی را از تمام جهات دریافت کند. در کنار این موارد ربات می تواند به وسیله ۱۲ پروانه داخلی به هر طرف بچرخد تا با فضانورد ارتباط چشمی برقرار کند.

این ربات علاوه بر درک احساسات فضانوردان می تواند احساسات گروه را کنترل کند و از بالا گرفتن اختلافات شدید میان خدمه اجتناب کند.

ربات شناور همچنین قادر است در فعالیت های ساده تر مانند عکاسی یا ثبت ویدئو و صوت طی آزمایش ها کمک حال فضانوردان باشد. سیمون ۲ می تواند به سئوالاتی در حوزه موضوعات فنی و آکادمیک پاسخ دهد.

قرار است سیمون۲ به مدت ۳ سال در ایستگاه فضایی بین المللی شناور بماند و به فضانوردان کمک کند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.