حمایت کمیته امداد کرمان از ۴ هزار دانشجو

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از حمایت کمیته امداد کرمان از ۴هزار و ۴۹۳ دانشجو در استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد کرمان از ۴ هزار دانشجوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان ضمن تبریک روز دانشجو بابیان اینکه این نهاد علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه شهریه دانشگاه را نیز به دانشجویان تحت حمایت پرداخت می‌کند گفت: در هشت‌ماهه امسال یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت‌شده است.

او از حمایت کمیته امداد کرمان از ۴۴۹۳ دانشجو در استان خبر داد و افزود: ۴۴ نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

صادقی بیان کرد: از ۴۴۹۳ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان ۹۳۳ دانشجو در مقطع کاردانی، ۲۸۶۵ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۳۱۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۴۴ نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند و مابقی دانشجویان را طلاب علوم دینی تشکیل داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ارتقا عزت‌نفس دانشجویان تحت حمایت و توانمندسازی خانوار‌ها با ارائه خدمات تحصیلی و جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی را ازجمله اهداف این نهاد در ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان تحت حمایت دانست و افزود: این نهاد علاوه بر پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان تحت حمایت مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام دانشجویی نیز به آن‌ها پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: پرداخت وام اشتغال به فارغ‌التحصیلان تحت حمایت، پرداخت کمک‌هزینه و هدیه ازدواج به‌منظور تشویق دانشجویان تحت حمایت به سنت حسنه ازدواج از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان تحت حمایت است.

صادقی در ادامه به برگزاری همایش رویش اراده‌ها برای نخستین بار توسط کمیته امداد استان کرمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور معرفی فارغ‌التحصیلان موفق تحت حمایت در کرمان اشاره کرد و افزود: این همایش با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که روزی مددجوی کمیته امداد بودند و با حمایت‌های امداد تحصیلات عالیه را گذرانده و امروز به‌عنوان فردی موفق مشاغل و مسئولیت‌های مهمی را در جامعه بر عهده‌دارند، برگزار شد.

او به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی بتوانیم از ظرفیت فارغ‌التحصیلان موفق تحت حمایت در جهت حل مشکلات مددجویان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دانشجو ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار