بارش باران ۲ محور در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش باران و طغیان رودخانه های محلی محورهای فنوج - اسپکه و فنوج -کتیج-رمشک در جنوب این استان بسته شد.

عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براثر طغیان رودخانه‌های فصلی، روان آب‌ها و سیلاب از ساعت حدود ۱۲ ظهر امروز محورهای  فنوج - اسپکه و فنوج -کتیج-رمشک مسدود و تااطلاع ثانوی بسته است و امکان تردد وسائل نقلیه در آن وجود ندارد.

او  با بیان اینکه تمام گشت‌های راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در سطح منطقه در آماده باش کامل قرار دارند افزود: تلاش نیرو‌های امدادی برای بازگشایی  محورهای مسدود شده ادامه دارد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته از ۵۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد که تا صبح امروز بیشینه بارش‌ها با ۳۰ میلی‌متر در ایستگاه «توتان» از توابع نیکشهر ثبت شده است.

محسن حیدری اظهار داشت: هسته این بارندگی‌ها در شهرستان نیکشهر بود به طوریکه در ایستگاه‌های «بنت» ۲۸ میلی‌متر، «دستگرد» ۲۰ میلی‌متر، «هیچان» ۱۶ میلی‌متر و همچنین شهر نیکشهر ۱۴ میلی‌متر باران باریده است.

او  با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فراگیر بوده است، افزود: این سامانه تا کنون در ۱۵ شهرستان استان شامل زاهدان، میرجاوه، سراوان، سرباز، مهرستان، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، دلگان، بمپور، بزمان و خاش فعالیت داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی تا صبح دوشنبه در سطح استان فعال است به طوریکه انتظار می‌رود تمرکز بارش در نیمه جنوبی، سواحل، روی دریا و برخی ارتفاعات مرکزی باشد.

او  افزود: رگبار باران، رعد و برق، با احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گردوخاک از ویژگی‌های مورد انتظار سامانه‌های بارشی محسوب می‌شود که ممکن است در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌های محلی شود.

حیدری گفت: بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که تا پنجشنبه فعال است و نسبت به سامانه فعلی قوی‌تر خواهد بود.

او  به تشریح وضعیت جوی نواحی جنوبی و ساحلی استان پرداخت و افزود: تا چهارشنبه شرایط برای رگبار و رعدوبرق و تند باد روی دریا و برخی نقاط ساحلی فراهم است.

او افزود: دریا در این مدت بویژه در نواحی غربی مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار