نعمت‌بخش درباره علت افزایش قیمت خودرو و راهکارهایی برای کاهش قیمت آن توضیحاتی داد.

علت افزایش قیمت خودرو در بازار چیست؟احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرکت‌های خودروسازی هیچ افزایش قیمتی در محصولات نداشته‌اند. قیمت‌هایی که اکنون به فروش می‌رسند، قیمت بهمن سال گذشته است که اکنون با زیان به فروش می‌رسد.

او بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اکنون اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهند، سال گذشته هر کدام از خودرو سازان حدود ۸ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند و همچنان این زیان به قوت خود باقی است و اکنون یکی از خودروسازان ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند و اکنون خودرو‌ها با زیان به فروش می‌رسند.

مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: خودرو در حاشیه بازار افزایش قیمت داشته و قیمت کارخانه آن تغییری نکرده است. مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است از این رو تقاضا‌ها برای ثبت‌نام خودرو افزایش می‌یابد تا خودرو را از کارخانه خریداری کرده و پس از آن در حاشیه بازار بفروشند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید


نعمت‌بخش ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کوتاه کردن دست دلالان در بازار تمهیداتی را اندیشیده است که کافی نیست به طور مثال گفتند که به هر کارت ملی یک خودرو اختصاص می‌یابد که برخی از این شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کردند و کارت ملی از افرادی که متقاضی نیستند اجاره کردند.

او گفت: بار‌ها به جناب وزیر گفته‌ایم که از تجربیات دهه ۷۰ باید استفاده کنیم در دهه ۷۰ با این اختلاف قیمت خودرو تصویب شد که خودرو در حاشیه بازار به فروش رود. قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند که در خودروسازی به دلیل زیان مالی به وجود آمده، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهی داریم و قطعه سازان نمی‌توانند به اندازه کافی به خودروسازا قطعه دهند تا تولید را افزایش دهیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در مقایسه با سال گذشته افت تولید خودرو را داریم که توان تولید ما حدی دارد. تنها راه برای کنترل قیمت خودرو فروش آن در حاشیه بازار است که پیش‌بینی می‌شود به محض اجرای این کار تقاضا‌ها برای خرید خودرو در کارخانه کاهش یابد.

نعمت‌بخش ادامه داد: اکنون پراید در کارخانه ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد که در حاشیه بازار ۵۰ تومان است در صورتی که در بهمن ماه سال گذشته قیمت تمام شده آن ۳۹ میلیون تومان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
داشتن پراید دیگه شده برامون یه رویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خود رو فقط باید بدست مصرف کننده برسد واز دست دلال خارج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
واقعا نمی دونم شما مردم رو مسخره کردید .جناب مسول یه سر برو بازار تا با این قیمتهای مسخره مواجهه بشی یعنی چی وانت پیکان مدل ۹۰ بشه ۵۰ میلیون مگه میشه مگه داریم .اگه شما قطعه ای هم حساب کنی بخدا اینقدر نمیشه اونوقت انتظار دارین مردم راضی باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
وقتی ارزش پول ملی به یک سوم تنزل پیدا میکن پشت سرش همه چی سه برابر گرون میشه ولی بعضی چیزها که مردم روش حساس هستند رو دولت نمیتونه یه دفعه گرون کنه (به استثنای بنزین که خود دولت هم خبر نداشت) بنابراین مجبور میشه با شیب ملایم قیمت خودرو رو برسونه به سه برابر قیمت قبلی
خیلی ساده است .اینو درمورد گوشت مرغ و ارزاق هم میشه دید
حالا تو این مدت که توی شیب داره زور میزنه یه کم هم هزینه میکنه. از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
مشکل اصلی بانکداریه که با دادن سود زیاد تورم ایجاد میکنه و دولتها هم برای جمع کردن پول سود سپرده ها از دست مردم ارزش پول رو پایین میارن تا دوباره پولها برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
بهتر نیست خودروسازهای داخلی تعطیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
صنعت خودرو بی کیفیت برای دولت مثل چاه نفت و گاز میمونه، آهن پاره ميدند و پول بنز می‌گیرند د آخه کودوم صنعت اینقدر سود آور،،،،
شما جای دولت،. ،. ،رو گنج خودرو بخوابی از این سود دست میکشی و خودرو وارد میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ساراپرویزی
۰۰:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
جلوواردات خودرو را نگیرید تاارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
وقتی عرضه کم باشه و تقاضا زیاد و البته عده زیادی دلال سودجو وضع همینه.کارخانه که نمیتونه افزایش قیمت بده اینجوری میده دست دلال های خودش و گرون تر میفروشه.خریدارم که هست.چاره ای ندارن جز خرید این ماشین های بی کیفیت.واردات هم که ازاد نمیشه.پس هیچ راهی باقی نمیمونه.بی خود هم شعار نده اقای وزیر چون بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
وقتی عرضه کم باشه و تقاضا زیاد و البته عده زیادی دلال سودجو وضع همینه.کارخانه که نمیتونه افزایش قیمت بده اینجوری میده دست دلال های خودش و گرون تر میفروشه.خریدارم که هست.چاره ای ندارن جز خرید این ماشین های بی کیفیت.واردات هم که ازاد نمیشه.پس هیچ راهی باقی نمیمونه.بی خود هم شعار نده اقای وزیر چون بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران جوان خواهش شما بگید ما چطور باید به این دولت اعتماد کنیم خوددو از عید تا الان ۴۰ تا ۵۰ میلیون افزایش داشته ....
Iran (Islamic Republic of)
شهبازی
۲۲:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم واردات خودرو آزاد بشه چون بازار تشنه خودرو هست
Iran (Islamic Republic of)
فرزهد
۱۹:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
تا موقعی که تحریم باشه دولت درامدی نداشته باشه و دستش تو جیب مروم باشه واسه تامین بودجه همین و خودرو سازو مدیر کادخانه و کارمند اینا هیچ کاره هستن اقای ریسی هم روز اول ریس ایران خودرو و سایپا بازداشت کرد امابه ایشون هم گفتن ما بودجه کافی نداریم اونم دیگه کاری نداره ماها هر چه حرف بزنیم همش باد هواس
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
عجب آدمایی پیدا میشناااا.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اقاي نعمت بخش شما واقعا دنبال علت افزايش قيمت خودرو هستين يا مردم ايران رو گذاشتيد سر كار؟؟؟!!!
شما واردات خودرو را ازاد كن ببين چطور قيمت پرايد برميگرده روي ٨ ميليون تومن چون ديگه كسي سراغ اهن پاره هاي داخلي نميره كه نه كيفيت دارن نه آپشن و نه ارزش خريد ... اما مساله اي كه براي همه مردم واضحه و شما هم اينو خوب ميدونين اينه كه نذاريد هيچ خودرويي وارد ايران بشه تا شماها بتونيد به راحتي كنترل بازار تابوت هاي متحرك رو بدست بگيريد و روز به روز هم با خيالي راحت و اسوده به قيمتها افزايش بدين
دم همتون گردمممممم
بالاخره يه روزي جواب بايد بدين
۱۲۳۴
آخرین اخبار