گزارش/

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید

با اعمال سهمیه بندی بنزین، قیمت خودرو روندی صعودی به خود گرفت اما حال با نظارت‌ بر بازار، قیمت‌‌ها رو به کاهش است.

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش قیمت خودرو، به خصوص خودروهای ارزان قیمت، یکی از اتفاقات کمی دور از انتظار بود که در چشم بر هم زدنی اتفاق افتاد و دلهره بر جان کسانی انداخت که ماه‌ها برای خرید خودرو برنامه ریزی کرده بودند. بنا بر پیش‌بینی‌ها، افزایش قیمت بنزین باید باعث کاهش قیمت خودرو و افزایش تمایلات به سمت استفاده از سایر سوخت‌ها و شیوه‌های حمل و نقل می‌‎شد اما عوامل بسیاری دست در دست هم دادند تا با اصلاح نرخ بنزین شاهد افزایش ناگهانی قیمت خودرو باشیم.

ساختار غلط فروش خودرو در کشور، سیاست‌گزاری‌های اشتباه، کاهش میزان عرضه این کالا نسبت به سال گذشته و مواردی از این قبیل، در نهایت دست علاقه‌مندان به افزایش قیمت خودرو و دلالان را باز گذاشت و کار به تنش قیمت در بازار خودرو رسید. نگرانی‌ها درباره آینده بازار خودرو افزایش پیدا کرد و دلشوره به ۹ جان متقاضیان خودرو انداخت.

برنامه‌های وزارت صمت برای مشکلات صنعت خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه افزایش قیمتی از سوی خودروساز‌ها اعمال نشده است، گفت: پیگیری می‌کنیم تا با عرضه بیشتر، اجازه افزایش قیمت در این حوزه را ندهیم. جلسه ای با خودروسازانی که مشکلات خاصی  در شرایط جدید کشور دارند برگزار کردیم. در این جلسه به راهکارهای بهبود شرایط تولیدی و جایگزینی برخی خودروها یا مصالحه با مشتریان نیز صحبت کردیم.

او گفت: راهی غیر از مصالحه نیست و اگر در گفت‌وگو‌ها به نتیجه نرسند باید به دستگاه قضایی مراجعه و در نهایت به حکم دادگاه تمکین کنند. به خودرو سازان توصیه می‌کنم هوای مشتری را داشته باشند که همین مشتری‌ها در مواقع غیر بحران به دردشان می‌خورند؛ بازرسی‌ها و نظارت‌ها هم قطعاَ در آینده تداوم خواهند داشت تا افکار منفی در بین مردم کاهش پیدا کند.

وزیر صنعت‏، معدن و تجارت گفت: قیمت‌ها باید کنترل شوند و تنها افزایش قیمت‌های منطقی توسط دستگاه‌های نظارتی پذیرفته می‌شوند، اما با کسانی که بخواهند بی جهت قیمت‌ها را افزایش دهند و دنبال سوء استفاده باشند برخورد جدی خواهد شد.

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان 98/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید

رحمانی گفت: با افزایش قیمت بنزین از یک هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان،  قطعاَ برخی از کالا‌ها  تحت تاثیر قرار خواهند گرفت اما از نظر کارشناسان افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی بر دیگر کالا‌ها نباید داشته باشد.

او گفت: بعضی از افراد سودجو هم در بازار خودرو دوباره دست به کار شده‌اند و با روش‌های مختلفی برای افزایش قیمت در این حوزه تلاش می‌کنند به عنوان مثال شخصی به صورت غیر واقعی اقدام به فروش پنج هزار خودرو در فضای مجازی کرده بود تا قیمت‌ها را بالا ببرد.

وزیر صمت درباره تولید خودرو‌های کم مصرف در شرایط افزایش قیمت بنزین گفت: در این مورد ۲ برنامه را در دست اقدام داریم؛ تولید خودرو‌های برقی و  موتورهای کم مصرف از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفته بود که با سهمیه بندی بنزین ضرورت توجه به آن بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید: هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟


رحمانی گفت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروساز‌ها اعمال نشده است؛ افزایش قیمت‌ خودرو در بازار مربوط به این چند روز نبوده و مثل همیشه دلالان با انجام برخی اقدامات باعث افزایش قیمت در بازار خودرو شده‌اند؛ طی روز‌های گذشته از آغاز سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، قیمت خودرو‌ها در بازار آزاد افزایش قابل توجهی داشته است.

استفاده از روش غرق‌آبی برای جبران افزایش قیمت و متعادل شدن ارزش کالا‌ها روشی است که اغلب در چنین مواردی به کار گرفته می‌شود؛ نمی‌توان آن را به عنوان روشی درست یا غلط قضاوت کرد، اما وعده عرضه بیشتر و کنترل قیمت‌ها از طرف وزیر صمت این نوید را به شما می‌دهد که فعلا نباید نگران افزایش قیمت در بازار خودرو باشید.

خودروسازان از طرف وزارت صمت موظف به حفظ ثبات قیمت‌ها و مدارا با مشتری‌ها شده‌اند و این می‌تواند اتفاق مثبتی برای مصرف کنندگان باشد اما متاسفانه دست دلالان در بازار این حوزه به قدری باز است که می‌توانند تاثیر چشمگیری بر قیمت‌ خودرو داشته باشند؛ برخی کارشناسان نظام توزیع خودرو را دلیل نفوذ و جولان دهی دلالان در بازار خودرو‌های تولید داخل می‌دانند.

انگشت اتهام تغییرات قیمت خودرو به سمت خودروسازان

احمد نعمت‌ بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر کارخانجات خودروسازی در افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: هیچگونه افزایش قیمتی از طرف خودروسازی‌ها صورت نگرفته است و عرضه خودرو کماکان با قیمت گذشته انجام می‌شود؛ خودروسازی‌ها در شرایط فعلی با کمبود نقدینگی مواجه هستند و ادامه‌دار شدن این روند باعث افزایش روزافزون ضرر خودروسازها و افزایش بدهی آنها خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان با تأکید بر اینکه خودرو‌ها با ضرر تحویل مشتریان می‌شود، گفت: یکی از عوامل مؤثر بر افزایش قیمت خودرو را می‌توان پول‌های سرگردان در بازار خودرو در نظر گرفت این مشکل مدت‌های طولانیست که در کشور وجود دارد به طوری که در دهه ۷۰ هم با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم.

او ادامه داد: یکی از راهکارهای مناسب برای فرار از این مشکل فروش خودرو به قیمت حاشیه بازار است؛ در شرایط فعلی دلال‌های بسیاری برای سودآوری اقدام به ثبت نام خودرو و فروش آن در بازار آزاد می‌کنند که از تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه ناشی می‌شود؛ بدون شک افزایش قیمت در بازار خودرو به نفع دلالان خواهد بود بنابر این تمام تلاششان را برای افزایش قیمت در هر موقعیتی خواهند کرد اما فروش در حاشیه بازار می‌تواند میزان سودآوری را به حداقل رسانده و ما را با تقاضای واقعی مواجه کند.

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان 98/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید

نعمت بخش با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای ثبت نام خودرو، بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های متنوعی برای کنترل دلالان در بازار خودرو در نظر گرفته شده است اما با این وجود فعالیت آنها ادامه داشته و نقش بسزایی در تنش‌های ایجاد شده در بازار خودرو دارد؛ عرضه خودرو در حاشیه بازار می‌تواند میزان سوددهی برای دلالان را به حداقل برساند تا در نهایت فقط متقاضیان واقعی اقدام به ثبت نام خرید خودرو از کارخانه کنند.


بیشتر بخوانید: توقف خط تولید پراید شدنی است! / تکلیف اقشار کم درآمد جامعه برای خرید خودرو چیست؟


دبیر انجمن خودروسازان گفت: به عنوان نماینده خودروساز‌ها اعلام می‌کنیم که حاضریم تفاوت سود ایجاد شده در فروش حاشیه بازار را مستقیماً به خزانه دولت واریز کنیم، اما روش فروش مجدد به فروش در حاشیه بازار تبدیل شود.

او افزود: متصوریم که در شرایط فعلی از هر ۱۰۰ نفر ثبت نام کننده برای خرید خودرو، حدود ۷۰ نفر دلال و سودجو هستند و تنها ۳۰ نفر مصرف کننده واقعی  ثبت نام در سامانه خرید خودرو می‌شوند و این موضوع باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود؛ خودروساز‌ها مالیات سود به دست آمده را پرداخت خواهند کرد و با رفع این مشکل کیفیت خودرو‌ها را افزایش خواهند داد، اما در شرایط فعلی جز دلالان همه افراد متضرر می‌شوند.

نعمت بخش تصریح کرد: میزان تولید و عرضه در چند روز اخیر ثابت بوده و تأثیری بر افزایش قیمت‌ها نداشته است و حتی میزان عرضه در چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است، اما با توجه به مشکل نقدینگی که در این کارخانه‌ها وجود دارد با محدودیت‌هایی مواجه می‌شویم در حال حاضر برخی کارخانه‌ها در شرایطی قرار گرفته‌اند که برای ترخیص قطعات مانده در گمرک با مشکل مواجه می‌شوند، اما تمام تلاش خود را خواهند کرد تا با تولید مناسب مانع از افزایش قیمت خودرو در بازار شوند و امیدوار هستیم به زودی قیمت‌ها به سطح مناسبی برسد.

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید

تاثیر هیجانات خبری بر نوسان قیمت خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوسانات اخیر بازار خودرو را ناشی از هیجانات خبری دانست و اظهار کرد: افزایش قیمت و نوسانات چند روز اخیر مربوط به هیجانات خبری و انتظارات تورمی نسبت به تغییرات قیمت بنزین است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: با افزایش قیمت بنزین و تغییرات نرخ آن انتظار مردم به افزایش اغلب اجناس مصرفی از جمله خودرو بود، اما با گذشت چند روز و حفظ ثبات قیمت‌ها این انتظارات در بین مردم جامعه کاهش پیدا کرده و قیمت خودرو به سمت تعادل قبلی حرکت می‌کند.

دادفر بیان کرد: به طور کلی پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو تا چند روز آینده به تعادل قبلی خود بازگردد، اما برای چند ماه آتی تورمی مشابه با سال گذشته را پیش‌بینی می‌کنیم.

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان 98/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید
او گفت: عوامل بسیاری می‌توانند بر تعیین قیمت بازار خودرو اثر داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به قیمت ارز اشاره کرد، بازار خودرو رابطه مستقیم با نرخ ارز دارد و افزایش قیمت نرخ ارز باعث افزایش قیمت خودرو و کاهش قیمت آن باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: پاسخگویی نامناسب شرکت‌های تولیدکننده داخلی به نیاز بازار از دیگر عوامل مؤثر بر افزایش قیمت خودرو در بازار است. اگر خودروسازهای داخلی میزان عرضه را در حد معمول حفظ کنند به کنترل قیمت در بازار خودرو کمک خواهند کرد.

دادفر با تأکید بر اهمیت رسیدگی به موضوع واردات خودرو، گفت: در بازار خودروهای وارداتی هم شرایط مشابه تولیدات داخل وجود دارد و اگر به وضعیت واردات خودرو رسیدگی نشود، ممکن است در این حوزه با مشکل مواجه شویم.

پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید

نوسانی از جنس سهمیه بندی سوخت در بازار خودرو

فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش اخیر قیمت خودرو اظهار کرد: گرانی‌های اتفاق افتاده که بیشتر مربوط به چند خودرو خاص می‌شود متأثر از چند عامل است.

این کارشناس حوزه خودرو بیان کرد: یکی از عوامل اصلی در افزایش قیمت خودرو را می‌توان میزان تحویل از طرف کارخانه‌ها دانست. بنابر اعلام وزارت صمت میزان عرضه خودرو در ۷ ماهه گذشته حدود ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است و قطعاً کاهش عرضه و افزایش تقاضا، گران شدن خودرو را به همراه خواهد داشت.

او تغییرات به وجود آمده در قیمت سوخت را عامل بعدی موثر بر تغییرات قیمت خودرو دانست و تصریح کرد: با افزایش قیمت سوخت باید قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کرد.

زاوه افزود: بنابر بررسی‌های انجام شده با هر ۱۰۰ واحد درصدی افزایش قیمت سوخت حدود ۲ درصد تورم ایجاد می‌شود؛ بنابراین افزایش قیمت در چند روز اخیر و بعد از گران شدن بنزین کمی دور از انتظار بود.

این کارشناس حوزه خودرو کسری بودجه دولت را یکی از عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری برای این طرح دانست و گفت: در شرایط فعلی دولت برای اغلب گروه‌های کشور از جمله رانندگان تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس‌های مدارس و غیره سهمیه جداگانه‌ای در نظر گرفته‌اند بنابراین تأثیر چندانی را در طولانی مدت و در زمینه میزان مصرف سوخت شاهد نخواهیم بود.

او ادامه داد: با شرایط به وجود آمده دولت تصمیم به بازگرداندن نقدینگی گرفت و مجبور به عجله در این کار شد؛ کمبود نقدینگی که کشور در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند آن‌ها را وادار خواهد کرد که به سراغ خزانه بانک مرکزی بروند.

زاوه گفت: به طور خلاصه دولت برای پرداخت یارانه به سراغ خزانه بانک مرکزی خواهد رفت، در حالی که سهمیه جداگانه‌ای برای اغلب گروه‌ها در نظر گرفته شده است و صرفه‌جویی و درآمد چندانی ایجاد نخواهد شد. بنابر اعلام آمار‌های کشور دولت در هزینه‌های جاری چیزی حدود ۵۰ درصد کسری بودجه دارد و اقدامات انجام شده در چند روز اخیر ممکن است منجر به تشدید آن شود.


بیشتر بخوانید: ضرورت تامین سوخت با نرخ منصفانه برای وسایل نقلیه


این کارشناس حوزه خودرو بیان کرد: بیشترین تفاوت قیمتی  این چند روز در بازار خودرو، مربوط به خودرو پراید می‌شود؛ با توجه به اینکه تولید این خودرو از مرداد سال آینده متوقف خواهد شد، تقاضای فزاینده‌ای برای آن به وجود آمده و باعث شد تا این خودرو افزایش قیمتی ۲۰ درصدی  را تجربه کند.

او تأکید کرد: مبنای این تصمیم‌گیری‌ها گزارشی آماری از بانک مرکزی است که بیان می‌کند تنها ۴۶ درصد مردم کشور خودرو در اختیار دارند و دهک اول ۲۳ برابر دهک‌های پایین‌تر از یارانه اختصاص یافته به سوخت استفاده می‌کند که حتی واکنش سخنگوی دولت به همراه داشت که ما باید بابت دور دور‌های خیابان اندرزگو یارانه پرداخت کنیم.

زاوه ادامه داد: حدود ۲۳ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که با در نظر گرفتن ۲۸ خانوار حدود ۶۴ درصد صاحب خودرو هستند؛ در شرایط فعلی در بسیاری از شهرستان‌ها اتوبوس شرکت واحد به میزان کافی وجود ندارد و این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

این کارشناس حوزه خودرو گفت: قیمت خودرو در چند روز آتی کاهش پیدا خواهد کرد و به روند عادی بازار باز می‌گردد، اما در صورتی که مدیریت مناسب وجود نداشته باشد ممکن است مجدد شاهد یک موج تورمی بزرگ باشیم؛ وزارت صمت می‌تواند با افزایش تعداد عرضه، قیمت خودرو را به میزان مناسبی کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام علیکم از خدا بترسید پراید شده ۷۰۰ملیون تومان اقا چه خبره فکر فقط خودتون به فکر مردم نیستیند ( ان الله یحب صابرین)
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
امیدوارم حداقل خدا اون دنیا یه ماشین به ما بده
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۳:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
من جایی دولت باشم به همه سم میدم و ایران خودرو هم تو هر ماشین ی بمب میزارم که همین که مردم سوارش شدن منفجر بشه بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام
یه جوانی هستم که تا اخر عمر با حسرت یه ماشین میمیرم . دم همتون گرم .
تا دو سال پیش حداقل یه امیدی داشتم برا خریدن ماشین ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
از اینکه بازار خودرو خیلی قشنگ کنترل شد واقعا ممنونيم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
۲۰۶ مدل ۸۹ دور رنگو امروز دارن میدن ۷۰ تومن میفهمین یعنی چی؟؟؟؟ سر یه هفته ۱۰ تومن رفته روش
من جوون که تلاش کردم و پول جمع کردم به امید اینکه یه ماشین بهتر سوار شم چه گناهی کردم آخه؟
خدا خودش جوابتونو بده...
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۸:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخخ
الان تو تاریخی من دارم این متن رو مینوسیم پراید نرخش شده 63میلیون!
تا وارد خودرو آزاد نشه این مشکل حل نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۰:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
واقعا شرم بر شما ....
شما واقعا قدرنشناس زحمات مردم هستید ...
ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
مممم
۱۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا نگذره
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۱:۱۴ ۲۷ دی ۱۳۹۸
انشالله تا عید پراید میره رو ۶۰ میلیون تومان چون خودرو سازان الکی میگن نمیتونن تولید کنن و سر مردم کلاه میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
دست همشون تو یه کاسه دلال و خودروساز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
عزیز دلم این خودرو سازها کسای دارن که یک کد مخصوص بهشون دادن فقط اونا میتونن ثبت نام کنن من وتو هم باید بلا تکلیف بمونیم چون حقه باز هستن این خودرو سازها
Iran (Islamic Republic of)
R
۰۵:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
چجور هیچ شخصی نتونه ثبت نام کنه توی سایتهای خودروسازها اما طرف به راحتی میاد چندصددستگاه خودرو ثبت نام میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۲۰:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اگه فقط یه کاری کنن که خودرویه خریداری شده از کارخانه حداقل سه سال قابل خرید و فروش نباشه یعنی دست مصرف کننده برسه نه دلالها همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
دنا 118 تومتی رو امروز میگه 125
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۷:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اینقدر متنفرم از این دلال های ماشین. همشون هم بد اخلاق و ارازل اوباش هستند و به کسی رحم نمی کنن. نمیگنن بابا بدبخت مشتری با چه زحمتی اون پولو جور کرده تا یه ماشین بخره که زندگیشو باهاش بچرخونه. از برنامه های آگهی محور(دیوار وشیپور و...) میخواهیم جلوی نمایش قیمتا رو ببندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
چرا روی قیمت ها رو در سایت ببندن، بهتر است مدیر سایت افرادی که روی خودروی خود قیمت غیر متعارف می دارن رو از لیست ثبت در سایت حذف کنه ، به همین راحتی میشه قیمت هیجانی در سایت رو کاهش داد ولی متاسفانه چون ناظرین هم دوست دارند قیمت ها ملتهب باشه لذا وارد عمل نمیشن وگرنه سه سوت میشه خیلی از اقدامات رو انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگر قیمت را بر اساس حاشیه بازار بفروشین که قیمت خودرو افزایشی میشه چرا نمی گین تحویل فوری به قیمت کارخانه تا قیمت بازار بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۸:۰۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
۹۰ درصد عاملی گرانی خودرو برنامه دیوار یعنی هرکسی هر طور دلش بخواد قیمت تعین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۷:۴۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
واقعا. اینقدر متنفرم از این دلال های ماشین. همشون هم بد اخلاق و ارازل اوباش هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سید مظلوم
۱۲:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
پارسال هم تصمیم به تعیین قیمت در حاشیه بازارگرفتین و فاتحه بازار رو خوندین . اصلا بازار رو بهم می ریزین که به این نتیجه مسخره برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
سرمایه در گردش مردم هم یک سوم شده چرا این را نمیگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
پراید داره هفته ای دو تومن گرون میشه چجوری میتونم بخرمش :(
Iran (Islamic Republic of)
یک آدم بدشانس که تو ایران متولد شده
۱۲:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
خودتون وقتی تو کارخونه ۲۰ تومن رو قیمت خودرو کشیدین خوب معلومه تو بازار هم گرون میشه .
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
چشم.میگید نگران نباشید یعنی باید خیییییییلی نگران باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
دیگه مغزم نمیکشه هرچی پس انداز میکنم نمیتونم ی پراید بخرم
بی ماشینی خیلی سخته چیکار کنم من؟؟؟؟؟؟؟ چرا اوضاع خوب نمیشه چرا همیشه داره بدتر میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
لطفا فقط خبری چاپ کنید از مسولین که باری از دوش مردم بردارند
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۰:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اصلا جای نگرانی ندارد، چون مطمئن هستیم، داریم با چشمان خودمان همه چیز را میبینیم که قیمتها هیچ ثباتی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
الان بايد خوشحال باشيم يا گريه كنيم
Iran (Islamic Republic of)
شهریار سعیدی
۱۰:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام تا چه زمانی مردم باید برای منافع عده ای تاوان بدهند . اگر تمام خودرو سازهای داخلی را تعطیل کنید و به کارگران ماهانه حقوق بدهید قطعا به صرفه تر است.
Iran (Islamic Republic of)
mobin
۰۹:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
نگران بنزین و گران شدنش هم نبودیم .تازه نگران گران شدن اجناس بعد گرانی بنزین هم نبودیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
قیمت واقعی کیا اپتیما 2017 ، تقریبا 27 هزار دلاره که با ارز 4200 میشه 113 میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۹:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
این خبر با افعال معکوس نوشته شده
پس نگران نباشید خودرو حتما گران میشود
نمی دونم چرا کشور داره با روش سریال شب هاب برره اداره میشه.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
نگران نیستیم عادت کردیم حتما میادپایین نمایندگی گرون میده به مردم میکه گرونه ماشبن عجبا
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
ببخشید // بغیر از خودرو دیگه نگران گرون شدن چه چیزی نباشیم // بگو طاقت شنیدنش را دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
هرچی رو گفتن نگران نباشید اتفاقا باید نگران باشیم
Germany
ناشناس
۰۴:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
با حقوق ماهی یک میلیون میه نگران نبود
Netherlands
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اره راه چاره حاشیه بازاره دوباره ماشین قیمتش تو کارخونه میره برسه حاشیه بازار حاشیه بازار بدو بدو میره بالا دوباره قیمت کارخونه میکشن بالا تا به حاشیه برسه دوباره حاشیه بدو بدو میره بالاتر همین طور ادامه میدن تا دیگه مشتری نمونه همه میشن دلال و دلال‌ها به هم میفروشن می برن بالا چون کارخونه هم میبره بالا
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۷:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آره دیگه. صنعت خودرو شده بورسی . که چند نفر خودرو دار به هم دیگه خودرو میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۰۱:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام.قیمت خودرو دلال گونه هست و باید به یک پنجم کاهش یابد تا عادلانه شود،قیمت واقعی پراید تیبا ساینا زیر ده میلیون تومان بوده و قیمت پژو پرشیا ال نود و...زیر بیست میلیون تومان هست.تنها راه نخریدن خودروی صفر به مدت یکسال توسط مردم و واردات خودروهای کم مصرف و زیر شش لیتر در100کیلومتر،ایمن و پرقدرت خارجی هست تا انحصار بازار شکسته شود..با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
واقعا روی قیمت ها نظارت هست !!!
چه نظارتی آخه که یهو 5 میلیون میره روش و میگه با نظارت اومده پایین ... چقدر؟؟ 100 الی 150 هزار تومان
ممنون که با نظرات بعد از میلویونی گرون شدن تک هزار تک هزار کاهش میخوره تا دوباره میلویونی بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
حدود پونصدهزار خودرو انباشته تو انبارهای خودروسازان موجود اگه بازرسی وقوه قضاییه ورود کنن قیمت میشکنه البته دولت عرضه اینکار رو نداره.
Iran (Islamic Republic of)
Amirreza
۲۳:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
نمیدونم چرا هروقت میگن نگران نباشید بیشتر نگران میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
دیگه نای نمانده که نام داشته باشیم
۲۲:۳۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ما که دیگر توان خرید چنین ماشین هایی داخلی را نداریم بذارید هی گران بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
مثلا نگران باشيم چي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اصلا نگران نیستیم چون حتماگرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۱۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
قیمت خودرو خیلی راحت قابل کنترله،
فقط کافیه شرطی به قوانین ثبت نام اضافه بشه،
اجازه ی فروش تا سه۳ سال به خودروهای ثبت نامی داده نشه.
فقط در این صورت هست که مصرف کننده واقعی ثبت نام میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
بصورت قولنامه ایی خرید و فروش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سه سال؟ اومدیم و یکی مشکل مالی پیدا کرد خواست ماشینشو بفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی تعویض پلاک انجام نشه و با مشکل تصادف رو برو شد و خواست مالک راببرد دیگر این شرایط پیش نمی آید .
اگر مشکل مالی پیش اومد ماشین را ببرند نمایندگی و شرایط اعلام بشه و تا چند وقت حق خرید و ثبت نام نداشته باشه به همین راحتی .
اگر بعد از تحویل قصد فروش داشت دولت 50 درصد سود یا درآمد را مالیات بگیرد . خریدار واقعی با این شرایط مشکلی ندارد چون برای مصرف است
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۲۲:۱۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
نت اهواززززززززززززززززززززز ززز ززززززززززکی وصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
باز همه وعده پوچ
Germany
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
دگ نگرانی نداره ک همین الانشم نمیتونیم بخریم:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هی داده بی داددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
یا خدا پراید صد میلیون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
بخدا میشه بقرآن میشه حالا ببین کی گفتم منتظر پراید ۱۰۰ میلیونی هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هرجا گرانی وافزایش قیمت هست نام اصلاح طلبها میدرخشد
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۹:۲۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
فعلا که دو ساله منتظریم‌ ارزون شه ماشین بخریم هیچ خبری نشده بدترم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
خجالت هم خوب چیزیه-ازاین بیشترگرانی-درفاصله یک هفته هرماشین حدود10میلیون گران شده-متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
مردم هروقت اینا گفتند نگران نباشید یعنی گرونی عظیمی در راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
مردم هروقت اینا گفتند نگران نباشید یعنی گرونی عظیمی در راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ما که نمی‌توانیم بخریم قبلا هم نمی‌توانستیم بخرید بعدا هم نمی‌توانیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضوی
۱۶:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هر موقع میگن نگران نباشید چیزی گران نمیشود
ترسم بیشتر میشه و از شک به یقین میرسم که حتما گران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد گز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اهواز کی میخواد وصل بشه ؟؟
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
اهواز نت ندارد اهواز نت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
از مهر ماه تا الان، در عرض دو ماه ۱۵ میلیون تومن قیمت ۲۰۶ زیاد شده!!!! بعد برگشته میگه نگران افزایش قیمت نباشید! خجالت آوره!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام.پس مرگ بر گرانی خودرو،قیمت خودرو باید به یک پنجم کاهش یابد.مرگ بر محتکرین،دلالان
Afghanistan
Faraz
۱۵:۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
با این قیمتای الکی
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
نت اصفهان وصل شد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هر چی میگن نمیشه میشه الان میخوان دوباره خودرو گرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
خدایا خیلی خسته ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
دستگاه قضائی شما رو به امام زمان قسم میدم به مشکلاتی و گرانی که این دو شرکت برای ملت درست کردن ورود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هزار وعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کارخانه ها هم کم فروشی دارند وهم گرون فروشی از پنیر نیم کیلویی گرفته تا شیر وچیزهای دیگه بسته بندی ها کم حجم شدند از نظارت جریمه خبری نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
نگران نباشیم؟ افزایش پیدا کرده این به بعد هم افزایشی هست اما با شیب ملایم خخخ
تنها راه کاهش قیمت عرضه خودرو وارداتی و ارزان به بازاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
رباط کریم و غرب تهرانم کلا وصل شد،مرسی yjcعزیز❤️❤️❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اقا اینترنت شیرازم وصل شد دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
یییییییک بچی شهر
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
چطور میگین گرون نمیشه وقتی که بعضی جا ها گرون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
به این میگم گران مشه میگن گران نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ما را بیشتر نگران کردید . چون پیش بینیهاتون همش اشتباه در اومده.
Iran (Islamic Republic of)
ماتادور
۱۳:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
باید تولید خودروهای کم مصرف و دوگانه سوز مخصوصا پایه گازسوز افزایش یابد وگرنه این خودروها در هر صورت افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد. مانند 206. تندر 90 سمند ef7 و سمند پایه گازسوز و امثال این خودروهای کم مصرف و اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
فارس وصل شد. 14:00
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۳:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
شما خیالتون راحت، ما با تدابیر مسولین عزیز و دوست داشتنی هیچ نگرانی از افزایش قیمت ها نداریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز نگرانی ما بابت چیز دیگه ای هست ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
پژو 405-دوگانه 90 میلیون شده(دیگه خسته شدیم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
(دیگه خسته شدیم)
Germany
مصطفی
۱۳:۳۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام و عرض ادب
ما نگران افزایش قیمت خودرو نمیشیم
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۳:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کرج نت وصل شد هورااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
میگن نت همراه کرمانشاهم وصله راسته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۳:۲۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
Yjcجون مرسی بابت پیگری هات عاشقتم نت کرمانشاه وصل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
همه جا وصل شده زيادي ذوق نكن ذوق مرگ ميشي سارا
Iran (Islamic Republic of)
شقا
۱۳:۲۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اصفهان وصل شد مرسي از پيگيتون بهتون سر ميزنم yjcجووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
دوستای کرمانشاهیم میگن نت همراهشون وصل شده،واقعیت داره؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
نت همراه استان فارس وصل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کرمانشاه اینترنت وصل شد خیلی ممنون از باشگاه خبرنگاران بابت پیگیریاتون ان شاءالله تو عروسیاتون جبران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۳:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
دیگه گرون هست بعد بنزینم گرونترم شد دیگه چی چقد نمک رو زخم مردم میریزید تا کی؟؟؟ پژو صفرش ماه پیش ۷۲ تومن بود اعلان هشتاد تومن شده ...
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۲۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
زندگی تو ایران اصلا نگرانی نداره همه ما خوشحالیم و مطمئنیم که اصلااااااا افزایش قیمت نداریم در هیچ زمینه ای من عاشق ایرانم فقط،می ترسم که این همه خوشی رو چه طور هزم کنم احساس،میکنم خوشی زده زیر دلم خدا خودت کمک کن به راه راست هدایت بشم (راستی پیگیر نت کرمانشاه باشید ممنون)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هضم نه هزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کرمانشاه وصل شد خیلی ممنون از باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هیچی دیگه دولت بگه گرون نمیشه حتما گرون میشه کلا برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
قیمت خودرو 7تا ده برابر اضافه شده آنوقت میفرمائید نگران افزایش قیمت نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدی
۱۳:۱۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کرججججججج وصل شددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
خودرو حداقل ۵ تا ۱۰ میلیون گرون شده لطفا نظارت کنید هر کی هر قیمتی دوست داره گذاشته برای فروش
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هر موقع میگن نگران نباش ما نگرانتر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه اصفهان وصل شد
Iran (Islamic Republic of)
yjc سلام
۱۳:۰۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اصفهان، محدوده خیابان ابن سینا و منطقه سبز میدان اینترنت وصل شد. ممنون از yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
این اینترنت وصل کنین برا درس احتیاج داریم
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۲:۵۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ما اصلا نگران نیستیم،به کارتون ادامه بدین!!!!
۱۲۳۴
آخرین اخبار