ضرورت احداث استخر ۵۰ متری در پهناورترین استان کشور

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان گفت: احداث یک استخر ۵۰ متری در مجموعه امام علی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به کرمانست که با توجه به شرایط بد اقتصادی، هنوز ساخت آن آغاز نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان کرمان که با حضور رضوانی رئیس این فدراسیون برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضار شرکت کننده در مجمع، رئیس فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران را از افتخارات شنای کشور دانست و گفت: وی تخصصی این رشته را از نوجوانی دنبال و در این زمینه افتخارات زیادی را هم کسب کردند و این جای شکر دارد که فدراسیون مهم و رشته ورزشی المپیکی در دست فردی توانمند، تخصصی و از بدنه‌ی کار است.

پاریزی انتخاب مجدد کریمی به سمت رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: همچون گذشته در گذر مسیر موفق باشند و بتوانیم شاهد روز‌های خوبی برای شنای کرمان باشیم.

او به برگزاری مجامع انتخاباتی هیئت‌های استان اشاره کرد و افزود: علاقه مندیم جذابیت برگزاری این مجامع حفظ شود و افرادی که فکر می‌کنند توانمندند و می‌توانند به هیئت کمک کنند، به موضوع ورود کنند و اطمنیان داشته باشند، اداره کل هیچ دخالتی در برگزاری مجامع نخواهد داشت.

پاریزی با اعلام اینکه در استان کرمان نیازمند یک فضای تخصصی در بحث شنا هستیم، تصریح کرد: ما به یک استخر ۵۰ متری نیاز داریم و از مصوبات سفر رئیس جمهوریست که یک استخر ۵۰ متری در مجموعه ورزشی امام علی کرمان احداث شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: بنده شخصاً با حضور در محل شرکت توسعه موضوع را پیگیری کرده ام و با حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور دیدار داشته ام.

پاریزی گفت: حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در سفری به کرمان از استخر شنای نشاط و همچنین مجموعه امام علی کرمان بازدیدی کرد.

او با اعلام اینکه ما برای ساخت این استخر، مصوبه را داریم، اما با توجه به شرایط بد اقتصادی، شروع ساخت آن انجام نشده، ابراز امیدواری کرد: این اتفاق به زودی بیفتد.

پاریزی افزود: پهناورترین استان کشور می‌تواند قطب ورزش جنوب شرق باشد و این ظرفیت را دارد که بتواند ورزش را در جنوبشرق کشور به خوبی پوشش دهد، از سوی دیگر بنگاه‌های اقتصادی بسیار قوی دارد که بتوانند اسپانسری رشته‌های ورزشی را عهده دار شوند.

او تصریح کرد: ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی در استان وجود دارد که می‌طلبد همه‌ی این پتانسیل‌ها کنار هم بیاید و ما بتوانیم با در کنار هم قرار دادن همه‌ی اینها، برای پیشرفت شنای کرمان گام برداریم.

پاریزی بیان داشت: اگر سرمایه گذاری در ماده‌ی ۲۷ وجود داشته باشد که بتواند حضور پیدا کند، ما قطعاً کمک خواهیم کرد و دولت نیز تسهیلات خوبی را در نظر خواهد گرفت.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اگر علاقه‌مند باشند، ما هم می‌توانیم کمک کنیم تا ورود پیدا کنند و بدین ترتیب هم منافع خودشان تأمین شود و هم اهداف رشته ورزشی شنا محقق گردد.

پاریزی با تأکید بر اینکه باید جایگاه حاکمیتی هیئت‌ها حفظ شود، افزود: انتظار داریم هیئت شنای استان بحث نظارتی خود را بر استخر‌های شنا انجام دهد.

او به اقدامات انجام شده در هیئت شنای استان اشاره و تصریح کرد: اتفاقات خوبی در بحث آموزش افتاده، اما بایستی توجه داشت، آموزش باید سرلوحه‌ی کار‌های هیئت‌های ورزشی قرار گیرد.

پاریزی بیان داشت: باید مربیانمان توانمند باشند تا بتوانیم آموزش‌های خوبی داشته باشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تلاش برای حضور ورزشکاران در بحث اردو‌های تیم ملی و ترکیب تیم ملی و به دنبال آن کسب سهمیه را از دیگر هدف گذاری‌ها و اولویت‌های این هیئت برشمرد و گفت: رشته شنا از جمله رشته‌های شاخص حوزه المپیک است و با توجه به جذابیت، زیبایی و طرفداران زیادی که دارد، قطعاً جمعیت قابل قبولی زیرمجموعه اش دارد و می‌توان به لحاظ کیفی از این ظرفیت کمی استفاده مطلوب داشت و رشد منطقی را شاهد بود.

پاریزی افزود: انتظار داریم، هیئت شنا رسالتش را به عنوان هیئت استان حفظ کند و این گسترده گی را در سطح شهرستان‌های استان داشته باشد و از طریق بازدید و سرزدن به شهرستان‌ها علاوه بر نظارت، تلاش کند تا شهرستان‌ها نیز از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

او از رئیس هیئت شنای استان خواست: برنامه‌های مثبت و تأثیرگذار را در دستور کار خود داشته باشد و از ظرفیت‌های جدید در بحث نیروی انسانی استفاده کند و با پذیرش ایده‌های خلاقانه در راستای توسعه و رشد ورزش گام بردارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار