کنسول پلی‌استیشن ۲۵ ساله شد

محبوب‌ترین کنسول بازی جهان، به سالگرد ۲۵ سالگی خود رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته بود که یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در جهان، سالگرد ۳۰ سالگی خود را جشن گرفت، نینتندو گیم‌بوی پرطرفدار در سه دهه گذشته سه نسل مختلف را سرگرم کرده و خاطرات فراوانی ساخته، اما سالگرد تولید کنسول‌های بازی محبوب در ماه‌های اخیر تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود. هفته گذشته نیز کنسول بازی پلی‌استیشن، سالگرد ۲۵ سالگرد خود را پشت‌سر گذاشت.

در سوم دسامبر ۱۹۹۴، شرکت سونی به صورت رسمی از کنسول بازی پلی‌استیشن رونمایی کرد. کنسولی که دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر داد و در حال حاضر، محبوب‌ترین کنسول بازی در جهان به شمار می‌رود. کنسول پلی‌استیشن تا کنون چهار نسل را پشت‌سر گذاشته و قرار است به زودی پلی‌استیشن ۵ معرفی و وارد بازار شود.

بیست و پنج سال با پلی‌استیشن

پلی‌استیشن یک اولین محصول سونی با برند پلی‌استیشن است. یک کنسول خانگی نسبتا جمع‌و‌جور که بازی‌های فوق‌العاده‌ای برای آن عرضه شد و می‌توان گفت در خاطرات کودکی اکثر جوانان نسل فعلی، نقشی عمده را بازی می‌کرد. پلی‌استیشن یک از پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی در جهان و در نسل خود محسوب می‌شود، به همین دلیل شرکت سونی به تمام قوا به سراغ ساخت نسل دوم پلی‌استیشن رفت.


بیشتر بخوانید: ثبت پلی‌استیشن در گینس به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی در جهان


پلی‌استیشن ۲ در تاریخ ۴ مارس ۲۰۰۰ معرفی شد، این کنسول که از نظر گیم‌پلی و گرافیک، ارتقاء محسوسی نسبت به مدل نسل قبل خود داشت، پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ به شمار می‌رود و تاکنون هیچ کنسولی نتوانسته مانند پی‌اس ۲ بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. پلی‌استیشن ۳ در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ معرفی شد، این کنسول در جنگ با ایکس‌باکس ۳۶۰ شکست خورد و کم اقبال‌ترین پلی‌استیشن تاریخ لقب گرفت، البته با این وجود فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه برای این کنسول ثبت شده است.

آخرین عضو خانواده پلی‌استیشن نیز در سال ۲۰۱۳ با نام پلی‌استیشن ۴ معرفی شد و با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه، پس از پلی‌استیشن ۲، محبوب‌ترین کنسوب بازی سونی به شمار می‌رود. کنسول‌های بازی پلی‌استیشن تا کنن در مجموع حدد ۴۵۰ میلیون نسخه فروش داشنند و از این نظر، پلی‌استیشن بالاتر از نینتندو گیم‌پلی، سوئیچ و ایکس‌باکس، پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ به شمار می‌رود.

در ادامه تصاویری از چهار نسل پلی‌استیشن را مشاهده می‌کنید:

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

کنسول پلی‌استیشن 25 ساله شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار