کنسول PS4، دومین کنسول پرفروش جهان شد

شرکت سونی اعلام کرد که کنسول PS4 توانست در بخش فروش کنسول PS1 را کنار زده و دومین کنسول پرفروش در جهان شود.

کنسول PS4، دومین کنسول پرفروش جهان شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین سازنده کنسول در جهان است و به واسطه عناوین انحصاری خود توانسته است رتبه اول ساخت بازی و کنسول در جهان را بدست آورد. شرکت سونی به تازگی اعلام کرد که کنسول PS4 توانسته است به دومین کنسول برتر جهان در فروش تبدیل شود و از نسل اول پلی استیشن که توانسته بود ۱۰۲.۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد، پیشی بگیرد. طبق اعلام سونی کنسول PS4 توانسته است در سه ماهه گذشته ۲ میلیون دستگاه به فروش برساند که شامل فروش نسخه Pro این کنسول نیز می‌شود.

آمار فروش این دستگاه نسبت به سال گذشته ۱.۱ میلیون دستگاه کاهش یافته است، اما در حال حاضر این کنسول توانسته است به فروشی نزدیک به ۱۰۲.۸ میلیون دستگاه دست پیدا کند، اما یقینا PS4 نمی‌تواند به آمار فروش کنسول PS2 که ۱۵۵ میلیون دستگاه است برسد. افت آمار فروش این کنسول نشان از به پایان رسیدن عمر و بالا رفتن سن آن می‌دهد، اما شرکت سونی در طی این چند سال توانست سود بسیار خوبی از فروش کنسول محبوب خود ببرد.

کنسول PS4، دومین کنسول پرفروش جهان شد

مدیر عامل سونی نیز اعلام کرده است که انتظار داریم فروش کنسول PS4 در سال ۲۰۱۹ کمتر از آمار پیش‌بینی شده یعنی ۱.۵ میلیون دستگاه باشد و از آنجایی که توانستیم سود خود را از این کنسول به دست آوریم، نگرانی از پایین آمدن آمار فروش آن نخواهیم داشت. از طرفی هم با توجه به اینکه شرکت سونی اعلام کرده است که پلی استیشن ۵ در تعطیلات سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد کمتر گیمری به سمت خرید کنسولی می‌رود که ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند.


بیشتر بخوانید: عرضه بازی The Elder Scrolls: Blades برای نینتندو سوییچ


عامل دیگری که فروش کنسول PS4 را پایین آورده است قابلیت پشتیبانی از عقب کنسول PS5 است و همین موضوع سبب شده است که گیمر‌ها تا تاریخ عرضه کنسول PS5 صبر کنند تا بتوانند علاوه بر بازی‌های کنسول PS5، عناوین کنسول PS4 را نیز اجرا کنند. هنوز اطلاعاتی از ظاهر کنسول PS5 منتشر نشده است و باید تا زمان عرضه آن صبر کرد.

انتهای پیام/

کنسول PS4 در فروش کنسول PS1 را کنار زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار