رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان ایلام خبر داد;

برخورد جدی با رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی در ایلام

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان ایلام از برخورد جدی با رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی درسطح استان ایلام خبر داد.

برخورد جدی با رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی در ایلام

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,  گفت: رانندگی یکی از مسائل مورد علاقه و جذاب برای کودکان کم سن و نوجوانان است که به سن قانونی نرسیده اند و همیشه درصدد فرصت برای عمل نمودن به خواسته‌ها و علاقه‌های خود می‌باشند.

او ادامه داد: براساس ماده ۴۹۰ قانون مجازات اسلامی، هر فردی بدون گواهینامه متناسب به رانندگی یا تصدی وسایل نقلیه موتوری یا ماشین آلات کشاورزی، عمرانی و صنعتی که به موجب مقررات مستلزم داشتن گواهینامه است، اقدام کند، به جزای نقدی درجه هفت که عبارت است از ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال محکوم می‌شود.

کهزادی مطرح کرد: براساس تبصره ماده فوق چنانچه دارنده وسیله نقلیه با علم و اطلاع از اینکه دیگری فاقد گواهینامه رانندگی متناسب موضوع این ماده می‌باشد، وسیله نقلیه موتوری را در اختیار دیگری قرار داده و یا دستور یا اجازه استفاده از آن را بدهد و وی نیز باوسیله نقلیه مذکور مبادرت به رانندگی کند مشمول مجازات مذکور در این ماده می‌شود.

او با بیان اینکه هرگونه آموزش رانندگی باید صرفا از طریق خودرو‌های ویژه آموزش که دارای امکانات و علائم مشخصه است انجام شود افزود:برخی از شهروندان با در اختیار گذاشتن خودرو به افراد فاقد گواهینامه در مکان‌های خلوت به آموزش آنان می‌پردازند که این روش آموزش نادرست بوده و علاوه بر ایجاد فضای تهدید و نا امنی برای خود و دیگران، بدآموزی و بی توجهی به قانون و مقررات را به همراه دارد.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان ایلام بیان کرد: در ۸ ماهه نخست سال جاری بیش از هزار راننده به علت نداشتن پروانه رانندگی جهت اعمال قانون به دادسرا معرفی که از این تعداد ۷۵ درصد مرد و مابقی زنان بودند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.