توزیع بیش از ۹ هزار کلاه ایمنی رایگان در اردبیل/کاهش ۵۰ درصدی تصادفات موتورسواران

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از توزیع بیش از ۹ هزار کلاه ایمنی رایگان در بین موتورسواران استان اردبیل خبر داد.

رضا شیرین زاده، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال ۹۱ در قالب همایش‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق مختلف استان اجرا شده و تاکنون ۹ هزارو ۶۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان نیز دربین موتورسواران استان توزیع شده است.

او با بیان اینکه شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات موتورسواران نسبت به قبل از اجرای این دوره‌های آموزشی درسال ۹۱ هستیم تصریح کرد: تداوم اجرای این دوره‌های آموزشی و اهدای کلاه ایمنی، شبرنگ‌های مخصوص به ادوات کشاورزی و وانت بار، چراغ قوه و کپسول آتش نشانی جز برنامه‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۳۷ همایش آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در استان اردبیل برگزار شده است.

شیرین زاده با بیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات نیز هزینه‌های بسیاری را برای خانواده‌ها متحمل کرده است افزود: میزان تلفات موتورسواران استان در شش ماه گذشته با اجرای طرح‌های ایمنی کاهش یافته است.

او ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، بحث ادوات کشاورزی و آموزش عابرین پیاده را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ارتقاء ایمنی شهروندان برشمرد و تصریح کرد: هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق و ترغیب موتورسیکلت سواران به رعایت قانون و مقررات و استفاده منظم از کلاه ایمنی در ایام محتلف سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نداشتن کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور (بصورت تک چرخ زدن)، حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده رو و برخلاف جهت حرکت کردن را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد و گفت: اکثر تصادفات و فوتی‌ها بعلت عدم رعایت قوانین و نداشتن کلاه ایمنی در اثر ضربه به سر بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.