اهدای بیش از 9 هزار کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در جهت ترویج فرهنگ رعایت قانون 9 هزار و 250 عدد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران استان اردبیل توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل که در همایش آموزشی ارتقاء ایمنی راکبان موتور سواران در بخش عنبران شهرستان نمین سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: یکی از طرح های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال 91 در قالب همایش های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف استان اجرا می شود و تا به امروز نیز بیش از 9 هزار کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتور سواران اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال 131 نفر تلفات در جاده های استان اردبیل داشتیم اظهارداشت: از این میزان تلفات 17 مورد آن مربوط به موتور سواران است که سهم شهرستان نمین از این تلفات 3 درصد می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات نیز هزینه های بسیاری را برای خانواده ها متحمل کرده است افزود: فقط در هشت ماهه امسال بیش از 850 عدد کلاه ایمنی به موتور سواران استان اردبیل در روستاهای حاشیه راه اهدا شده است.

رحمتی نداشتن کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور( بصورت تک چرخ زدن)، حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده رو و برخلاف جهت حرکت کردن را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد و گفت: اکثر تصادفات و فوتی ها بعلت عدم رعایت قوانین و نداشتن کلاه ایمنی در اثر ضربه به سر بوده است.

وی ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، بحث ادوات کشاورزی و آموزش عابرین پیاده را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ارتقاء ایمنی شهروندان برشمرد و تصریح کرد: هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق و ترغیب مردم و موتورسیکلت سواران در جهت رعایت قانون و مقررات و حفظ و تامین هر چه بیشتر امنیت وسلامت رانندگان می باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در همایش ارتقاء ایمنی راکبان موتورسیکلت در بخش عنبران شهرستان نمین  150 عدد کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتورسواران این شهرستان اهدا کرد.

انتهای پیام/ح

  131 نفر تلفات در جاده های استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.