این خوراکی شکمتان را چاق می کند/ فرمول پزشکان تغذیه برای لاغری

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره چاقی شکمی و راهکارهای پیشگیری از آن توضیح داد.

چاقی شکممحمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکثر ایرانی‌ها دچار چاقی شکم هستند و دلیل آن هم خوردن غذا‌های حجیم است.

چرا اکثر ایرانی‌ها چاق هستند؟

او تصریح کرد: سرانه مصرف کربوهیدرات مردم ایران بسیار بالاست که این خود باعث چاقی افراد می‌شود؛ همچنین استفاده بیش از حد از غذا‌های سرخ کردنی خود عاملی است برای افزایش وزن و چاقی شکم که با کم کردن مصرف شکر، قند، روغن زیاد می‌توان تا حدی جلوی چاقی شکم  را گرفت.


بیشتربخوانید:تاثیر فوق‌العاده زنجبیل در کاهش وزن/ از فواید جادویی زنجبیل چه می‌دانید؟


او ادامه داد:ایرانیان بیشترین مصرف نوشانه و روغن را در دنیا دارند که این خود از دلایل اصلی چاقی شکم افراد است همچنین مصرف غذا آن هم در حجم زیاد می‌تواند باعث افزایش وزن افراد می شود.نوشابه

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:عامل دیگری که در چاقی افراد دخیل است کم تحرکی آنان است؛ اینکه سرانه ورزش مردم در این دوره بسیار پایین آمده است و مردم به دلیل مشغله‌های کاری که دارند کمتر سراغ ورزش می‌روند که با فرهنگسازی درست باید مردم را به سمت ورزش و تحرک کافی سوق داد.

انوشه افزود: تجمع چربی در اطراف شکم مختص افراد چاق نیست و افراد لاغر نیز از این عارضه رنج می‌برند؛ دلیل آن هم نخوردن صبحانه کافی و مفید، مصرف زیاد برنج ایرانی، غذاهای سرخ کردنی،نوشابه، شکر، روغن و نداشتن تحرک کافی است.

او بیان کرد: تجمع چربی در ناحیه شکم میان افراد چاق و لاغر می‌تواند ژنتیکی هم باشد، اما در هر صورت این افراد هم ملزم به رعایت رژیم غذایی سالم هستند که درست‌ترین آن مصرف نکردن غذا‌های با کالری بالا است.

سرخ کردنی


بیشتربخوانید:مفیدترین نوشیدنی‌ها برای درمان آنفلوانزا


راهکار کاهش وزن بدون مراجعه به پزشک

او گفت: افراد برای اینکه بتوانند از چاقی شکم خلاص شوند باید رژیم غذایی سالمی برای خود انتخاب کنند؛ این افراد باید در سبد غذایی خود مصرف سبزیجات و میوه را زیاد و مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانند همچنین در کنار رژیم غذایی مناسب باید روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنند زیرا بدون ورزش قطعا به نتیجه دلخواهشان نخواهند رسید.

انوشه افزود: تند خوردن غذا نیز سبب افزایش دریافت کالری به بدن است و باعث می‌شود مغز پیام سیری را دیر دریافت کند که این خود عاملی برای خوردن زیاد غذا و چاقی افراد است، علاوه بر آن فرد دچار ناراحتی‌های گوارشی نیز می‌شود.

او توصیه کرد: افرادی که وزنشان بالاست، از مصرف الکل بپرهیزند؛ زیرا مصرف الکل باعث چاقی شکم می‌شود؛ همچنین افراد هنگام مصرف غذا از ظروف کوچک استفاده کنند، زیرا این کار باعث کم خوردن غذا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
افراد چاق كمي غصه ديگران بخورن اينقدر بي غم نباشن خوشي زياد باعث چاقي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
من دوست دارم چاق بشم ولی نمیشم نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
افراد چاق باید برنج قهوهای و نان سبوس دار مصرف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار