راه اندازی نخستین واحد تحقیقات بیماری حبوبات کشور در مراغه

نخستین واحد تحقیقات وپایش بیماری حبوبات دانه های روغنی و گیاهان علوفه ای کشور در مراغه راه اندازی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گلکاری رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: نخستین واحد تحقیقات وپایش بیماری حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای کشور در مراغه راه اندازی شد. این واحد بعنوان مجهز‌ترین مرکز شناسایی بیماری‌ها و پایش آفات حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی در کشور‌های منطقه است 

گلکاری گفت: با راه اندازی این واحد از این پس بیماری‌های ارقام موجود در کشور شناسایی می‌شود تا محصولاتی با مقاومت بیشتر نسبت به بیماری‌ها معرفی شود.

او افزود: در مرحله اول تحقیقات این واحد ۷ بیماری غلات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه در کشور شناسایی شده ودرحال ارزیابی است.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشورگفت: این واحد تحقیقاتی از اتاق کشت، آزمایشگاه و گلخانه تشکیل شده است.

او گفت: به خاطر فراهم بودن زیرساخت‌های آزمایشگاهی در ستاد مرکزی موسسه در مراغه برای راه اندازی آن ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: برای پایداری تولید در دیم زار‌های کشور لازم است کشت حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و روغنی بیشتر شود که با افزایش زیرکشت حبوبات بیماری‌های گیاهی نیز افزایش می‌یابد.

بیماری‌ها به مزارع حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه در کشور در سال ۳۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد می‌کند.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت مراغه با ۵ ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در ۱۶ استان دیم خیز کشور فعالیت تحقیقاتی دارد

انتهای پیام /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار