دفع فاضلاب شهر اهواز به عهده کدام ارگان یا نهاد است؟

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز توضیحاتی در خصوص دفع فاضلاب و مشکلات روزهای بارانی شهروندان اهوازی ارائه کرد.

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص مشکلات دفع آب‌های سطحی در این شهر گفت: سال ۱۳۷۰ طبق ماده ۴ قانون آب و فاضلاب به همراه تجهیزات، پرسنل و زیرمجموعه کامل آن از شهرداری جدا شد و به شرکت آب و فاضلاب تحت نظارت وزارت نیرو منتقل گردید.

او افزود: احداث شبکه فاضلاب در اهواز ۲ منظوره است، یکی به منظور دفع فاضلاب شهری و دیگری در خصوص دفع آب‌های سطحی است که این رویه ادامه پیدا نکرد.

عالیپور بیان داشت: شبکه‌های فاضلاب احداث شده عمر کوتاه و تنها ظرفیت دفع فاضلاب را دارند، در صورتی که باید آب‌های سطحی را به همراه فاضلاب دفع کنند که  این زیر ساخت‌ها برای دفع آب‌های سطحی تعبیه نشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: گاهی شبکه فاضلاب سطح شهر اهواز دچار سرریز می‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد که با اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دولت باید مشکلات فاضلاب و دفع آن را حل کرد چراکه بیشتر ایام سال با آن درگیر هستیم و به معضل تبدیل می شود در صورتی که مشکلات آب‌های سطحی مقطعی است.

این مقام مسئول گفت: از طرف دیگر هزینه حل مشکلات فاضلاب کمتر از هزینه رفع آب‌های سطحی است چراکه در این مسئله تاسیسات و زیرساخت‌های وسیعی باید درگیر شود بنابر این برطرف کردن مشکلات فاضلاب مهم‌تر است.

او ادامه داد: مشکلات فاضلاب گاهی از نوع ریزش شبکه که ضعف ایستگاه‌های پمپاژ که دچار مشکل می‌شود، است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
آیا باعث ناراحتی مردم نمیشه . چرا هی بهم پاس میدهید . واقعا که