رسانه‌ها و خبرنگاران استان قزوین ساماندهی می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران فعال استان در دو مرحله پایش و ساماندهی می‌شوند.

اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شورای اطلاع رسانی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: تا کنون ۴۴ رسانه و ۲۴۵ خبرنگار شناسایی شده اند که فعالان آن‌ها در دو مرحله پایش می‌شوند.

اسماعیلی افزود: رسانه از طریق مجوز‌های رسمی که خواهند داشت شناسایی و تا آخر آذر ماه اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: خبرنگاران فعال استان هم ابتدا از طریق خود اظهاری و اظهارات مدیران رسانه‌ها و سپس با بارگزاری تولیدات محتوایی خود طی شش ماه گذشته در یک سامانه‌ای که راه اندازی می‌شود، پایش خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اسامی رسانه‌ها و خبرنگاران پایش شده به دستگاه‌های اجرایی ظرف دو ماه آینده برای ادامه همکاری اعلام خواهد شد.

حبیبی معاون سیاسی استاندار هم در این جلسه گفت: از این پس روابط عمومی‌ها برای دعوت خبرنگاران به برنامه ها‌ی خود از جمله نشست‌های خبری و بازدید‌ها باید با اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی و خانه مطبوعات هماهنگ باشند.

حبیبی افزود: همچنین با توجه به قانون اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها برای عقد قرارداد با صدا و سیما به منظور ساخت برنامه‌های مشارکتی گفت: همه دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های مشارکتی ملزم به عقد قرار داد با صدا و سیما هستند و برای عملیاتی کردن این موضوع استانداری، ارشاد و سازمان برنامه و بودجه موظفند ظرف یک هفته آینده این قرارداد را امضا کنند.

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به انتخابات دوم اسفند گفت:باید در این زمینه شور ایجاد کرد چراکه این موضوع از دو جنبه داخلی و بین المللی حائز اهمیت است.

او گفت: حضور مردم در انتخابات از یک سو باعث بیمه شدن نظام و وحدت ملی می‌شود و از سوی دیگر قدرت چانه زنی کشور را در عرصه‌های بین المللی بالا می‌برد.

معاون سیاسی استاندار گفت: رسالت رسانه‌ها بر این است که امید آفرینی را در جامعه و اعتماد مردم را بالا ببرند.

حبیبی با تاکید بر اینکه، باید در مدیریت افکار عمومی نقش آفرینی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی دست یابیم افزود: رسانه‌ها باید به موقع به موضوعات واکنش نشان دهند، شفاف سازی کنند وابهامات را از بین ببرند.

معاون سیاسی استاندار گفت: مدیران هم باید سطح سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند و در مقابل خبرنگاران و مردم پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.