تنوع در زنگ هشدار گوشی‌های اندرویدی با کمک هوش مصنوعی

شرکت گوگل اعلام کرد که در حال آزمایش و اضافه کردن قابلیتی جدید به دستیار صوتی این شرکت است که باعث تغییر در زنگ‌های هشدار آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل قصد دارد در بروزرسانی جدید خود تغییراتی در بخش زنگ هشدار تلفن‌های همراه ایجاد کند. براساس تغییری که گوگل قصد در بروزرسانی جدید خود ایجاد کند، از این پس زنگ هشدار گوشی کاربران یکی از آزار دهنده‌ترین موارد در گوشی‌های آن‌ها خواهد بود و به این ترتیب هیچ کدام از کاربران به دلیل زنگ هشدار گوشی خود خواب نخواهد ماند. تغییری که گوگل قصد دارد در گوشی کاربران اندوریدی ایجاد کند به این صورت است که زنگ هشدار گوشی کاربران با توجه به زمان و شرایط آب و هوایی تغییر خواهد کرد؛ ظاهرا کاربر هنگام صبح با صدایی که هوش مصنوعی گوشی آن را ایجاد می‌کند و چیزی شبیه به خیابان است از خواب بیدار می‌شود و در برخی موارد نیز ممکن است صدای پیانویی که هوش مصنوعی گوشی آن را نواخته است، باعث بیدار شدن کاربر شود.

این ویژگی در حال حاضر صرفا محدود به یکی از ساعت‌های هوشمند شرکت Lenovo شده که دارای نمایشگری کوچک است و در حقیقت نوعی Google Home کوچک است. این ساعت می‌تواند اخبار آب و هوا را به کاربر نشان دهد. در حال حاضر شرکت گوگل نام این قابلیت را Impromptu گذاشته است و آن را بخشی از دستیار صوتی این شرکت می‌داند.

تنوع در زنگ هشدار گوشی‌های اندرویدی در بروزرسانی گوگل

طبق اعلام گوگل این قابلیت قرار است در تاریخی که هنوز اعلام نشده است برای گوشی‌های همراه نیز عرضه شود، اما از آنجایی که گوگل فعلا در حال آزمایش آن روی ساعت‌های هوشمند و دستیار‌های خانگی است، انتظار می‌رود این ویژگی تا چند ماه آینده به طور رسمی برای گوشی‌های هوشمند عرضه نشود.


بیشتر بخوانید: شیائومی از دو تلفن هوشمند جذاب ردمی K30 و K30 Pro رونمایی کرد


براساس آنچه گوگل منتشر کرده است، در صورتی که هوا گرم و مثلا زیر ۵۰ درجه فارنهایت باشد، دستیار گوگل موسیقی را برای بیدار کردن کاربر پخش خواهد کرد که حس خنکی قبل از طلوع آفتاب را به او القا خواهد کرد. در حال حاضر ساعت هوشمند Lenovo با قیمتی حدود ۵۰ دلار از طریق خرده فروشی‌ها در دسترس کاربران قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار