هنرمندان بهترین سفیران سلامت جامعه

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر، گفت: هنرمندان، سمن‌ها و رسانه‌ها نقش کلیدی در ارتقا فرهنگ‌ عمومی جامعه دارند و بهترین سفیران سلامت جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در گردهمایی شبکه با اهالی هنر و تئاتر، با بیان اینکه نقش فرهنگ و هنر در آموزش سلامت و ارتقا سطح سلامتی مردم بسیار اثرگذار است،گفت: هنرمندان، سمن‌ها و رسانه‌ها نقش کلیدی در ارتقا فرهنگ‌عمومی جامعه دارند بطوری که میتوانند با ارتباط مستقیم و قابل اعتمادی که با مردم دارند پیام‌های سلامت محور را با ظرافت خاصی بیان کنند.

او افزود: علاوه بر آموزش همگانی از طریق هنر در پیشگیری از بیماری‌ها، هنر درمانی یکی از موثرترین روش‌های آرامش روحی و روانی در بیماران است که میتواند روند درمان را تسهیل و تسریع ببخشید.

 مبشری گفت: پزشک، پرستار و دیگر اعضای تیم بهداشتی و درمانی در تمام لحظه‌ها برای امنیت سلامت مردم فداکاری می‌کنند و این فداکاری‌ها باید از طریق هنر به مردم نشان داده شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با بیان اینکه خوشبختانه وزیر بهداشت خود نیز از اهالی فرهنگ است و دارای سابقه کار هنری بوده و نگاه قابل تقدیری به این بخش دارد، افزود: سطح کیفی هنرمندان رامسری در استان و حتی کشور بالاست و شبکه بهداشت و درمان برای بهره مندی از این ظرفیت قطعا تعاملی دو طرفه و نزدیک خواهد داشت.

عبدالرضا رشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر نیز در این نشست از نگاه قابل تقدیر شبکه بهداشت و درمان به مقوله هنر و فرهنگ و ابلاغ آموزش‌ها و پیام‌های بهداشتی به مردم از طریق فرهنگ و هنر تقدیر کرد و با بیان آنکه این اقدام بزرگ و ابتکاری میتواند الگویی برای دیگر دستگاه‌ها باشد گفت: هنر‌های نمایشی اثرگذار‌ترین ابزار در اجتماعی کردن سلامت و دیگر مقوله‌ها است که ظرفیت هنرمندان رامسر میتواند رکن اصلی این اثرگذاری است.

رشیدی با اشاره به اینکه هنرمندان مورد اعتماد مردم هستند،افزود: قطعا با گسترش این تعاملات، نگارش فیلمنامه کارشناسی و اجرای هنرمندانه هنرمندان رامسری بر همگان اثبات خواهد شد که اهالی هنر بهترین سفیران سلامت خواهند بود.

 هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اجرایی کردن آموزش سلامت از طریق نمایش بیان داشتند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.