شناسایی ۵۰ بیمار مشکوک به آنفولانزا در رامسر

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: از ۵۰ بیمار مشکوک به آنفولانزا در رامسر تاکنون یک نمونه مثبت شناسایی شد که به دلیل داشتن سابقه بیماری ریه فوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رامسر، با بیان اینکه توده هوای سرد را پیش روی داریم و پیش بینی می‌شود در هفته جای موج افزایش افراد مبتلا به آنفولانزا را در رامسر داشته باشیم گفت: جلسات تخصصی با هدف پیشگیری و آمادگی حوزه سلامت در داخل شبکه بهداشت برگزار و امکانات لازم مهیا شده است.

او افزود: روز سوم این بیماری برای کادر درمان بسیار مهم است که در این راستا از روسای ادارات میخواهیم مرخصی‌های کافی برای کارمندان مبتلا و بخصوص کارمندانی که فرزندانشان دچار این بیماری شده اند، را در نظر داشته باشند.

مبشری با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد گفت: در صورت غیبت ۱۵ درصد دانش آموزان هر مدرسه باید گزارش فوری از سوی آموزش و پرورش به شبکه بهداشت صورت بگیرد تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر افزود: افراد مسن، کودکان و نوجوانان، افراد دچار بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای و افراد مصرف کننده دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی بیش از افراد جامعه در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند.

او با اشاره به اینکه آنفولانزای پرندگان به راحتی به انسان منتقل می‌شود گفت: خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی، در رامسر نمونه مثبت نداشتیم.

مبشری از بستری ۵۰ بیمار مشکوک به آنفولانزا در بیمارستان رامسر خبر داد و افزود: تاکنون یک نمونه مثبت شناسایی شد که متاسفانه فرد بیمار به دلیل داشتن سابقه بیماری ریه فوت کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: در بحث دارویی در روز‌های اخیر با رایزنی‌های لازم، دارو وارد شهرستان شده است و شبکه بهداشت مستقیما در درمان این بیماران اقدام می‌کند.

مبشری، رصد فروش مرغ زنده را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه نیاز است در این ایام فروش ممنوع شود، افزود: از نیروی انتظامی میخواهیم در کنترل ورود و خروج پرندگان زنده و جمع آوری اماکن فروش مرغ زنده شبکه بهداشت را همراهی کنند.

علی لاریجانی معاون فرماندار رامسر نیز در این جلسه کنترل بیماری آنفولانزا را بسیار مهم دانست و با تاکید بر آگاه سازی عمومی از طریق رسانه‌های نوین در خصوص راهکار‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفولانزا، گفت: اطلاع رسانی از شیوه‌های پیشگیرانه در خصوص بیماری‌ها سهم بسزایی در کاهش هزینه‌های درمان به همراه دارد.

او افزود: شبکه بهداشت و درمان رامسر از ابتدای ورود این بیماری اقدامات خوبی را انجام داده است و نیاز است همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری همکاری داشته باشند.

اردشیر صارمی رییس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه تشخیص آنفولانزا بر عهده پزشک است و صرف داشتن یکی از علائم نشان از آنفولانزا نیست، گفت: هر آنفولانزایی منجر به مرگ نمی‌شود.

او افزود: در سال‌های قبل نیز بیمارستان اقدامات روتین این بیماری را انجام می‌داد، اما از زمان حضور رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در شبکه بهداشت با حساسیت بیشتری این موارد دنبال می‌شود

رییس بیمارستان رامسر از راه اندازی بخش عفونی در این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بخش با ۱۴ تخت برنامه ریزی شده است که به همت خیرین فضای فیزیکی تا ۲ ماه آینده مهیا خواهد شد.

صارمی با بیان اینکه شبکه بهداشت و بیمارستان اقدامات لازم را برای دریافت مجوز انجام داده اند از فرماندار و مسئولان شهرستان خواست رایزنی‌ها و اقدامات لازم در سطوح بالاتر نسبت به جذب نیرو پرستار برای این بخش را داشته باشند.

انتهای پیام/ م

یک نفر در رامسر به آنفولانزا مبتلا شد

برچسب ها: حوادث ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار