تکمیل طرح آبرسانی به روستای توگبری چرام

به سرانجام رسیدن طرح آبرسانی به منطقه عشایر نشین توگبری چرام بعد از سال ها انتظار شادمانی مردم این منطقه را در پی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه، عملیات اجرایی ۹ کیلومتر خط انتقال طرح آبرسانی به منطقه توگبری در مناطق صعب العبور و کوهستانی تکمیل شد، گفت: هدف از اجرای این طرح، حمایت از عشایر و روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر‌ها و رونق تولیدات محلی و بومی در روستا‌ها است.
سید حشمت الله صمیمی دوست افزود: شبکه گذاری ۹ کیلومتر لوله پلی اتیلن، ساخت ۴ منبع ذخیره آب با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب، تامین ۳ دستگاه پمپاژ آب، احداث ۳ باب ساختمان موتور خانه و نصب و راه اندازی ۳ دستگاه ترانسفورماتور از اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح است.
او گفت: برای تکمیل و راه اندازی این طرح ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل امور عشایر با مشارکت بنیاد خیریه برکت هزینه شده است.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح، منطقه محروم و عشایر نشین توگبری با ۱۴۰ خانوار از نعمت آب شرب مناسب برخوردار شدند، گفت: برداشت آب پایدار و با کیفیت برای تامین آب شرب این منطقه ۵ لیتر در ثانیه است که این میزان پمپاژ آب، نیاز مردم این منطقه را برطرف خواهد کرد.
طرح آبرسانی توگبری چُرام، یکی از طرح‌های مهم در این شهرستان است که سال گذشته، مورد بازدید بابک دین پرست معاون هماهنگی اُمور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور قرار گرفت و گلایه مردم از نبود آب آشامیدنی از موضوعاتی بود که مطرح و پیگیری شد.
شهرستان چرام با ۳۳ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و سرفاریاب است که در مجموع ۱۲۴ روستا را شامل می‌شود و منطقه محروم و عشایر نشین توگبری در فاصله ۱۴ کیلومتری مرکز شهرستان چرام واقع شده است.
 
انتهای پیام/ک

تکمیل طرح آبرسانی به روستای توگبری چرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.