رئیس کل بانک‌ مرکزی در مشهد:

ثبات به بازار ارز برمی‌گردد/ باید جلوی دست های آلوده را گرفت

همتی گفت: ثبات را به بازار ارز بر می گردانیم و بعد از آن برای ایجاد ثبات در دیگر بازارها تلاش خواهیم کرد.

ثبات به بازار ارز برمی‌گردد/ رفع مشکلات در آینده ای نزدیکبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز در همایش شبکه بانکی در مشهد گفت: دشمن با فشار حداکثری به دنبال لطمه زدن به مردم و اقتصاد کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دشمنان در تلاش هستند که به ارزش پول ملی ضربه بزنند، اما جلوی سیل ویران‌گر آنها را گرفته‌ایم.

همتی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی امروز بی‌سابقه است، اما اطمینان داریم که ملت ایران پیروز این عرصه خواهد بود بیان کرد: ثبات را به بازار ارز برخواهیم گرداند و بعد از آن برای ایجاد ثبات در دیگر بازار‌ها تلاش خواهیم کرد.

او تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی در مسیر ضربه زدن به اقتصاد کشور دارند و در مقابل تلاش کرده‌ایم تا تاثیر تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان را به حداقل برسانیم.


بیشتر بخوانید: شرایط ارزی باثباتی داریم/ ذخایر کالای اساسی و دارو مطلوب است


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برخی نوسانات ارز در هفته‌های اخیر، گفت: مشکلاتی که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی است که ایجاد شد بوده که به زودی رفع می‌شود.

او تصریح کرد: بانک مرکزی توانایی و برنامه‌ ریزی لازم را در این زمینه دارد تا تعادل را در بازار ایجاد کند که امیدواریم از این طریق به زودی شاهد ثبات در بازار ارز باشیم.

همتی با اشاره به اهمیت حمایت از شبکه‌های دانش بنیان افزود: وجود۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و استارت آپ در کشور و در عین حال سرعت تولید محصولات در این شرکت‌ها، نشان می‌دهد در صورتی که حمایت‌هایمان را از این شرکت‌ها افزایش دهیم، به نتایج ارزشمندی دست می‌یابیم.

او تصریح کرد: در هشت ماه سال ۹۸، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته، در حدود ۵۲ درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه متاسفانه ورود قاچاق به کشور افزایش یافته است، گفت: بار‌ها تاکید شده است که باید جلوی قاچاق به کشور را گرفت، اما در این حوزه باید بیش از پیش کار کنیم و جلوی دستان آلوده‌ای که می‌خواهد به اقتصاد ضربه بزند را بگیریم.

او تشریح کرد: تولید کشور رشد مثبتی را نشان می‌دهد لذا می‌توان امیدوار بود که با این پدیده آسیب زا بتوان مقابله کرد.

همتی با اشاره به طرح «گام» تصریح کرد: این روش برای تأمین زنجیره تولید بدون نقدینگی بسیار به چرخه اقتصاد کمک خواهد کرد، قطعاً یکی از اهداف و دستورالعمل‌های بانک ملی اجرای این طرح خواهد بود لذا پیش بینی می‌شود که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها به این طرح اختصاص یابد.

انتهای پیام// ز.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
تا ارز ثبات پیدا نکنه اوضاع اقتصادی کشور متلاطمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
کسر عوارض شهرداری از راننده
ظاهرا اسنپ و تپسی دارن جدید سر هم میکنن.از حساب راننده عوارض کم میشه بعد میگن توی قیمت سفر لحاظ شده و مسافر پرداخت کرده.
در نرم افزار مسافر هنگام درخواست چیزی به عنوان عوارض ذکر نشده.
باز هم طبق معمول صبر میکنیم تا ببینیم چه بلایی داره سرمون میاد.
آقایون مسئول عوضی شرکت ها،اگه ادعا میکنید مسافر داره مبلغ عوارض رو میده چرا از حساب راننده کم میکنید؟اون مبلغ رو چرا جداگانه مشخص نمیکنید و از مسافر نمیگیرید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۹:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام راهکارت را اعلام کن یا گوش شنوا داشته باش و طرح حذف نقدینگی اینجانب را که هم به برنامه و بودجه ارسال شده هم بارها در ارسال نظر yjc مطرح گردیده به مناظره گذاشته و عملی نمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
قیمت سکه وطلا خیلی بالاست بانک مرکزی نظارت بیشتری به این بازار کند
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۱۹:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
واقعا ممنونیم بابت ثبات ارزی که در بازار هست،کاش یه سر به بازار بزنید