همتی اعلام کرد:

نبود مشکل در تامین ارز برای تهیه مواد اولیه واحد‌های تولیدی/ برخی از تحریم‌ها به نفع تولید داخلی است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای تامین ارز به منظور تهیه مواد اولیه و یا قطعات آن‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

نبود مشکل در تامین ارز برای تهیه مواد اولیه واحد‌های تولیدی/ برخی از تحریم‌ها به نفع تولید داخلی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی روز شنبه در حاشیه بازدید از سه کارخانه در حال احداث و فعال شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: در بازدید از برخی واحد‌های تولیدی مانند شرکت مارپیچ باختر با تولید انواع قطعات خودرو به این نتیجه می‌رسیم بعضا برخی از تحریم‌ها به نفع تولید داخلی است و باید درس بگیریم که ضرورت ندارد کالا‌هایی که در داخل می‌توانیم تولید کنیم وارد کشور شوند.

او در ادامه برخی از تحریم‌ها را به نفع روند تولید و خودکفایی داخلی ارزیابی کرد و گفت: در روند تولید داخلی برنامه‌های خوبی در دست اقدام است و سیستم بانکی از نظر تامین نقدینگی و ارز واحد‌های مولد آمادگی دارد.

همتی توجه به تولید داخل را از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دانست و گفت: بر نقدینگی بانک‌ها نظارت جدی و دقیق می‌شود که آن را در راستای رونق تولید به کار گیرند.

او در خصوص تامین ارز برای تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی گفت: برای تامین ارز به منظور تهیه مواد اولیه و یا قطعات آن‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به بازدید خود از واحد‌های تولیدی استان کرمانشاه از پیگیری جدی و مستمر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه برای احیای واحد‌های تولیدی استان تقدیر کرد و قول داد مواردی که استاندار کرمانشاه به آن‌ها در این بازدید‌ها اشاره کرده را پیگیری کند.


بیشتر بخوانید : بازار ارز به سمت پیش بینی پذیری حرکت می‌کند / هنوز بر عهد صیانت از ذخایر بانک مرکزی پا برجا هستم


همتی همچنین از اقدام‌های بانک‌ها در ارائه خدمات به زلزله زدگان استان کرمانشاه تقدیر کرد و اظهار داشت: سیستم بانکی کشور کار‌های خوبی در راستای کمک به زلزله زدگان از خود نشان داد.

رئیس کل بانک مرکزی در سفر یک روزه به کرمانشاه از کارخانه‌های در حال احداث قوطی سازی زمزم با اشتغال زایی مستقیم ۱۵۰ نفر، همچنین کارخانه در حال تاسیس بیو اتانول شهرک صنعتی بیستون با ۱۵۰ اشتغال مستقیم و ۶۰۰ اشتغال غیرمستقیم، شرکت مارپیچ باختر با تولید پنج میلیون قطعه در سال و اشتغال زایی ۱۵۰ نفر بازدید کرد.

همتی که عصر امروز وارد کرمانشاه شد هم اکنون در استانداری در جلسه شورای گفتگو‌ی دولت و بخش خصوصی حضور یافته است.

این جلسه بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

انتهای پیام /ت

توجه به تولید داخل از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
کدوم تولید من برج ۱۰ سال قبل بذر هندوانه خریدم کیلویی ۵۴۰۰ولی العان همان بذر و در همان مِغازه کیلویی ۱۴۵۰۰۰۰۰هست می گن بذر را دلار ازاد وارد شده نهادهای کشاورزی ارز ۴۲۰۰ هست پس چرا