اهدا دو جلد قرآن تاریخی به خانه موزه قرائی رشتخوار

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار گفت:دو جلد قرآن دست نویس تاریخی به خانه قرائی رشتخوار اهدا شد.

اهدا دو جلد قرآن تاریخی به خانه موزه قرائی رشتخواربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کاظم کامیاب مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار گفت:به منظور تجهیز خانه موزه قرائی دو جلد قرآن دست نویس توسط هیئت امناء مسجد وکیل و هیئت امناء مسجد علی ابن ابی طالب رشتخوار برای نمایش در خانه موزه قرائی اهدا شد.

او تصریح کرد: این قرآن های نفیس به وسیله مرکب گیاهی و بر روی کاغذ دست ساز که شامل تزئینات سرآیه است در ۱۱ سطر و به خط نسخ در دوره صفوی کتابت و در دوره قاجار در یک مرحله مورد مرمت قرار گرفته است.


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار گفت: قرآن های اهدا شده جهت صحافی و اقدامات مرمتی به بخش حفاظت مرمت اشیاء تاريخي اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ارسال تا پس از صحافی و اقدامات مرمتی در خانه موزه قرائی به نمایش گذاشته شود.


کامیاب افزود: اقدامات مرمت این اثر بر اساس آسیب شناسی شامل پاکسازی، آفت زدایی، اسیدزدایی، موزون سازی، بازسازی، جزوه بندی، دوخت، صحافی، ساخت جلد و حفاظت بعد از مرمت است که توسط بخش حفاظت مرمت اشیاء تاریخی استان در حال انجام است.

 

انتهای پیام//ح.ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.