پولادگر: برای کمک به تیم ملی جلوی هیچکس را نمی گیرم/ المپیک جایگاه شایسته ترین ها است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: المپیک جایگاه کسانی است که شایسته ترین هستند و این که بازیکنان ما شایستگی شان را ثابت کردند، کار آسانی نبود.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص شرایط تیم های ملی کشورمان، وضعیت این فدراسيون و انتقادهایی که از او مطرح می شود توضیحاتی ارائه کرد. 

کسب سهمیه ماراتن سخت و طاقت فرسایی بود

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در خصوص عملکرد هوگوپوشان کشورمان در مسابقات فینال گرندپری اظهار داشت: کسب سهمیه یک ماراتن سخت، طولانی و طاقت فرسا برای مسئولان، مربیان و از همه بیشتر برای بازیکنان بود. در سیستم گرندپری نفرات اول تا پنجم هر وزن می توانند سهمیه بگیرند. فدراسيون جهانی در این دوره یک سیستم جدید اضافه کرده که آن مسابقات گرنداسلم است و نفر اول این مسابقات سهمیه خواهد گرفت. اگر بازیکنی نتواند در این مسابقات سهمیه بگیرد، باید در مسابقات قاره ای شرکت کند.


میرهاشم برای کسب سهمیه سختی های زیادی کشید

پولادگر در ادامه گفت: ملی پوشان ما در مسابقات متعدد خیلی زحمت کشیدند و به جز مسابقات رسمی در تورنمنت های زیادی شرکت کردند و پایان این تورنمنت های دشوار، مسابقات فینال گرندپری در روسیه بود که خوشبختانه رنک پنجم آرمین هادی پور تثبيت شد و سهمیه گرفت. میرهاشم حسینی هم سختی های زیادی کشید و در مسابقات منچستر در حق او ظلم شد. البته از اردیبهشت ماه که مسابقات جهانی برگزار شد، فدراسیون و کمیته ملی المپیک پیگیر حق او بودند. مسابقات جهانی گرید 12 داشت و مدال طلای آن به اندازه مدال طلای 3 گرندپری ارزش داشت اما متاسفانه این فرصت از دست میرهاشم رفت.

المپیک جایگاه شایسته ترین ها است

رئیس فدراسيون تکواندو در واکنش به این که گفته می شود کسب سهمیه کار چندان ارزشمندی نیست و مدال المپیک از اهمیت و اعتبار برخوردار است گفت: نمی توانم بگویم که کسب سهمیه تمام افتخار ما است زیرا هر مرحله سختی های خاصی دارد. المپیک جایگاه کسانی است که شایسته ترین هستند و این که بازیکنان ما شایستگی شان را ثابت کردند، کار آسانی نبود. خود سهمیه گرفتن و شایستگی شرکت در المپیک به عنوان نماینده ایران کار بسیار سختی است.

پولادگر: برای کمک به تیم ملی جلوی هیچکس را نمی گیرم/ المپیک جایگاه شایسته ترین ها است

برای همکاری با منتقدان آمادگی دارم

او در پاسخ به این سوال که آیا برای همکاری با منتقدانش تمایل دارد اظهار داشت: قطعا همینطور است و ما هیچ وقت درِ فدراسیون را به روی کسی نبستیم. اکنون تعجب می کنم که چرا دوباره این مباحث مطرح می شود. این که می گویند گفته می شود من خود محور هستم، در حق من ظلم است و باید کسی که این حرف را زده و چنین اعتقادی دارد، هویتش مشخص باشد زیرا خیلی زیبا نیست که برای چنین مسائلی از کلماتی مانند گفته می شود که فاعل در آن مشخص نیست استفاده کنیم. سرمربی تیم ملی می داند که من در کار فنی هیچ دخالتی نمی کنم و فقط نظرم را بیان می کنم اما باید توجه داشت افراد وقتی باید پاسخگو باشند که اختیار و مسئولیت داشته باشند. بنابراين وقتی بنده اختیاری در حیطه فنی ندارم، چگونه می توانم پاسخگو باشم.

جلوی هیچ ذهن مثبتی که دنبال کمک به تیم ملی است را نمی گیریم

با وجود تمام مشکلات و بدهی هایی که فدراسیون دارد، درخواستی نبود که کادرفنی ارائه دهد و ما آن را برآورده نکنیم. حتی در اینجا نظر هم ندادم که بگویم در این تورنمنت شرکت کنید یا نکنید. در حال حاضر 2/5 میلیارد بدهی داریم که به نظر من مبلغ زیادی است زیرا نمی خواهم برای فدراسيون تعهدی ایجاد کنم. بارها گفته ام و باز هم تکرار می کنم که برای کمک به تیم ملی جلوی هیچ کس را نگرفتیم اما وقتی یک نفر شرط و شروط می گذارد، به خودش مربوط است. جلوی هیچ ذهن مثبتی که دنبال کمک به تیم ملی است را نمی گیریم زیرا این تیم ملی ایران است و تمام ایرانیان در آن سهیم هستند. هر کسی بتواند کمک کند و به این کار تمایل داشته باشد، دستش را می فشاریم.


در بخش بانوان 3 هوگوپوش برای کسب سهمیه شانس زیادی دارند

پولادگر درباره شرایط بانوان هوگوپوش برای کسب سهمیه المپیک 2020 گفت: برای بخش بانوان در دور گذشته هم از طريق رنکینگ سیستم سهمیه نگرفتیم و در مسابقات قهرمانی منطقه ای آسیا شرکت کردیم و کیمیا علیزاده توانست سهمیه بگیرد. در حال حاضر اصلا نمی توانیم درباره شرکت کردن علیزاده در مسابقات قاره ای صحبت کنیم اما مهلا مومن زاده که در مسابقات جهانی منچستر نقره گرفت، به همراه کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد که در المپیک آرژانتین روی سکو رفتند، در کورس هستند و احتمال کسب سهمیه  آن ها زیاد است.

پولادگر: برای کمک به تیم ملی جلوی هیچکس را نمی گیرم/ المپیک جایگاه شایسته ترین ها است


چند بازیکن و تیم ملی خارجی درخواست برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران را دارند

برای برپایی اردوی مشترک با دیگر کشورها مشکلی نداریم و می توانیم این کار را انجام دهیم. در حال حاضر نیز پیشنهاد هایی داریم که یکی از آن ها از طرف هندوستان است. یک بازیکن فرانسوی و چند بازیکن از تونس قصد دارند برای برگزاری اردوی مشترک با بازیکنان ما به ایران بیایند. همین که این افراد به ایران بیایند، شرایط اینجا را ببینند و برای ایران مبلغ خوبی شوند، برای ما کافی است زیرا بر علیه ما تبلیغات بدی انجام می شود و هنگامی که آن ها به ایران می آیند، شرایط و میهمان نوازی ایرانی ها را می بینند، خودشان اعتراف می کنند که ما درباره شما اشتباه فکر می کردیم.

کسب سهمیه سخت تر شده است

رئیس فدراسيون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد تکواندو ایران در سال های اخیر افت کرده و کسب 2 سهمیه به زحمت انجام شد گفت: اگر کسی چنین حرفی بزند، آن را برحسب بی اطلاعی او تلقی می کنم. شرایط کسب سهمیه تغییر کرده و سخت تر شده است. در گذشته هر کسی در مسابقات جهانی مدال می گرفت، سهمیه اش مسجل می شد اما اکنون کسب سهمیه سخت تر شده و ما نمی توانستیم برای کسب سهمیه به مسابقات قاره ای دل ببندیم زیرا فقط یک فرصت بود و اگر چنین کاری انجام می شد، یک ریسک بزرگ بود. در بخش بانوان شرایط متفاوت است و از آن جایی که نمی توان بانوان را در یک شرایطی قرار داد که هر سال در مسابقات متعدد و سطح بالایی مانند گرندپری شرکت کنند، اقدام برای کسب سهمیه از طريق مسابقات قاره ای اجتناب ناپذیر است.

ملی پوشان در سال جاری در 12 رویداد شرکت کردند

بازیکنان ما در بخش مردان کاملا حرفه ای هستند و به مدت طولانی در کمپ های مختلف حضور دارند و اردو برگزار می کنند تا بتوانند در مسابقات متعددی که برگزار می شود، شرکت کنند. در حال حاضر کسب سهمیه به مراتب سخت تر از المپیک سیدنی است. تا پیش از المپیک ریو کسب سهمیه طور دیگری بود و خیلی راحت تر می شد سهمیه گرفت و بازیکنان تا این اندازه مستهلک نمی شدند. ملی پوشان ما تنها در سال جاری در 12 رویداد شرکت کردند که شامل مسابقات رسمی و تورنمنت ها می شد. به هر حال چنین شرایطی واقعا وشوار است.

از تجربیات المپیک ریو استفاده می کنیم

در المپیک ریو تمام کسانی که رنک  یک بودند، دستشان از مدال کوتاه ماند و حتی یک برنز هم نگرفتند. مسابقات متعدد بازیکنان را مستهلک می کند و کار آن ها را دشوار تر می کند. با تجربیاتی که از المپیک ریو داریم، و با برنامه ریزی خوب کادرفنی تلاش می کنیم تا در مدت 8 ماهه ای که تا آغاز المپیک باقی مانده، ملی پوشان را احیا کنیم و در کورس مسابقات نگه داریم.

در المپیک ریو تنها 3 کشور در بخش مردان 3 سهمیه گرفتند

در المپیک ریو تنها ما و 2 کشور دیگر توانستیم 3 سهمیه در بخش مردان کسب کنیم و در بخش بانوان نیز یک مدال بسیار با ارزش کسب کردیم.

پولادگر: برای کمک به تیم ملی جلوی هیچکس را نمی گیرم/ المپیک جایگاه شایسته ترین ها است

از تصمیم خدابخشی اطلاعی نداشتیم

از تصمیم خدابخشی برای پیوستن به تیم ملی صربستان اطلاعی نداشتیم و او پس از آن که تصمیمش را گرفت، به ما گفت که می خواهد برود و ما به او کمک کردیم. به هر حال او مهاجرت و ازدواج کرد و از ما خواست کمکش کنیم.


در آستانه المپیک، به هر موج مثبتی که در کنار تیم باشد، نیاز داریم

در آستانه حضور در المپیک هستیم و به هر موج مثبتی که در کنار تیم باشد، نیاز داریم. دست هر کسی که واقعا بخواهند به تیم کمک کند را می فشاریم و با برخی از دوستان هم صحبت هایی کردم که در این باره خبرهایی خواهید شنید.

باید به رشته هایی که از آن ها توقع کسب مدال وجود دارد، توجه ویژه ای شود

فدراسيون تمام تلاشش را به کار گرفت تا یک اردوی خوب با امکانات ویژه برگزار شود. به اعتقاد من این اردو از اردوهای کشورهای دیگر بهتر است زیرا ما تمام توانمان را برای برگزاری هر چه بهتر آن به کار گرفتیم. از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که تاکنون کمک حال ما بودند، می خواهیم توجه بیشتری به ما داشته باشند. به هر حال باید به رشته هایی که از آن ها توقع مدال وجود دارد، نگاه ویژه ای شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار