نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد:

نوک حمله دشمن به سمت باور‌های ملت ایران است

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: انقلاب منافع اقتصادی دشمنان در منطقه را قطع کرد لذا نوک حمله دشمن به سمت باور‌های ملت ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد خزاعی نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد در مراسم شصتمین سالگرد تولد سردار شهید سید محمود سبیلیان در کاشمر گفت: اگر قدرت نظامی ایران و حضور مردم در صحنه‎های مختلف نبود صد‌ها بار دشمنان به تمامیت ارضی ایران تجاوز می‏‌کردند.

او ادامه داد: همچنین درایت و شناخت رهبر معظم انقلاب و انسجام، اتحاد و همدلی ملت موجب شده دشمنان جرأت طمع ورزی به این کشور را نداشته باشند.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: امروز باید بدانیم که موضوع انقلاب و کشور چیست و در چه وضعیتی قرار داریم حال آن که متاسفانه گاهی عده‌ای با دشمن هم صدا می ‏شوند و تفکیکی بین موضوعات و موضع گیری ندارند و این یک آسیب جدی است.

خزاعی افزود: امروز دشمنی با دیانت ما آغاز شده، چون این دیانت ما و اسلام بود که انقلاب را به وجود آورد و انقلاب موجب شد منافع اقتصادی دشمنان در منطقه قطع شود لذا نوک حمله دشمن به سمت باور‌های ملت ایران است و آنان از روش‏‌های مختلف به خصوص در فضای مجازی برای جوانان شبهه ایجاد می‏‌کنند.

او تصریح کرد: همه ما برای حرمت و پاسداشت شهید سبیلیان، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که از حریت دینی، مرز‌های اعتقادی اسلام و حرمت حرم دفاع کردند رسالت سنگینی داریم، اما باید این مراسمی که برای شهدا گرفته می‌شود خروجی داشته باشد و نباید فقط به برگزاری مراسم و حضور در آن بسنده کرد.

این مقام مسئول گفت: باید کسانی که در کاشمر نقش تربیتی و هدایتی دارند مخاطب شناسی، موضوع شناسی و دشمن شناسی را در دستور کار قرار دهند.

خزاعی با اظهار تاسف از این که بین خودمان و جوانان پرد‌های ضخیم کشیده ایم، افزود: باید با مخاطب شناسی جوانان را جذب کرده و آنان را با احوالات و از خودگذشتگی شهدا آشنا کنیم.

او تصریح کرد: قبل از انقلاب به هر نحو ممکن جوانان را به جلسات می‌‏کشاندیم و به مذهبی بودن و نبودن افراد کاری نداشتیم، ولی اکنون در قبال مخاطبانمان و در برابر کسانی که باید آن‌ها را به سمت انقلاب، نظام و اسلام جذب کنیم بیگانه شده ‏ایم.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: نباید دل خود را به همین تعداد افراد حاضر در مراسم‏ بزرگداشت شهدا خوش کنیم بلکه باید جوانان و دانش آموزان را با احوالات و از خود گذشتگی‎های شهید سبیلیان و دیگر شهدا آشنا کرد.

سردار شهید سید محمود سبیلیان در ۲۱ آذر ۱۳۳۸ در کاشمر چشم به جهان گشود و با شایستگی‌های ویژه اش مسئولیت‎های خطیری را در دوران دفاع مقدس عهده دار شد.

او در چهارم اسفندماه ۱۳۶۲ به عنوان مسئول واحد رزمی لشگر پنج نصر در عملیات خیبر شرکت کرد و در جزیره مجنون مفقودالاثر شد و بعد از جنگ پیکر پاک او توسط گروه تفحص پیدا شد و پس از ۱۶ سال در کنار آرامگاه شهید مدرس کاشمر به خاک سپرده شد.

کاشمر ۶۵۰ شهید و سه هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
مرگ بر استکبار