افتتاح درمانگاه خدمات درمانی بسیجیان در بردسکن

مسئول سرپرستی موسسه خدمات درمانی بسیجیان خراسان رضوی گفت: زیربنای این درمانگاه ۵۰۰ متر مربع است و برای راه اندازی و تجهیزات آن ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

افتتاح درمانگاه خدمات درمانی بسیجیان در بردسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کاظم خلیل زاده مسئول سرپرستی موسسه خدمات درمانی بسیجیان خراسان رضوی در آیین افتتاح این درمانگاه ، گفت: تاکنون در شهرستان‌های تایباد، مشهد و بردسکن درمانگاه بسیجیان راه اندازی شده است و هر شهرستانی اعلام آمادگی کند برای اخذ مجوز آن اقدام خواهد شد.
 
او ادامه داد: درمانگاه نبوت بردسکن با کادری مجرب از پزشکان ودیگر نیرو‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، این درمانگاه می‌تواند برای منطقه بردسکن و دیگر شهر‌های همجوار یک مرکز خدمات پزشکی باشد و برای توسعه آن هیچ محدودیتی نداریم.
 
مسئول سرپرستی موسسه خدمات درمانی بسیجیان خراسان رضوی گفت: برای توسعه درمانگاه نبوت بردسکن مشکلی نداریم و در صورت وجود متخصص دارای پروانه می‌توانیم بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی را نیز راه اندازی کنیم. وی سیاست تعریف شده برای موسسه را، ایجاد مراکز خدمات درمانی در مناطق محروم کشور و استان عنوان کرد.
 
خلیل زاده افزود: خراسان رضوی به عنوان اولین استان کشور موفق شد اولین مرکز درمانی بسیجیان را در سال ۷۶ در مشهد افتتاح کند و تاکنون بدون هیچ گونه اعتبارات دولتی توانسته ۵ درمانگاه را راه اندازی کند.
 
او تصریح کرد: این موسسه هیچ‌گونه اعتبار دولتی ندارد، و ادامه سیاست بنیاد تعاون بسیج بر خودگردان بودن این مراکز است، بنابراین در شهرستان‌ها دنبال درآمد نیستیم و آنچه مهم است راضی بودن مردم وبه ویژه افراد تحت پوشش پایگاه‌های بسیج وخانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.
 
مسئول سرپرستی موسسه خدمات درمانی بسیجیان خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات بهداشت و درمان درسطح استان را نظام اداری دانشگاه علوم پزشکی و وزرات بهداشت ذکر کرد و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌ها اجازه فعالیت پزشکان در دیگر شهرستان‌ها را نمی‌دهند، مگر آنکه دارای پروانه آن شهرستان باشند.
 
خلیل زاده افزود: خدمت ما به بسیج خدمتی بی منت است و خودمان را مدیون بسیج می‌دانیم، تاکنون بیمه تامین اجتماعی و سلامت با موسسه خدمات درمانی بسیجیان قرارداد نبسته اند، ولی دیگر مراکز خدماتی واجتماعی با بسیج و درمانگاه‌ها قرارداد دارند ومی‌توانند از این فرصت برخوردار شوند.
 
در ادامه سرهنگ علی محبی فرمانده سپاه ناحیه بردسکن نیز گفت: روند اقدامات ایجاد شده در درمانگاه بردسکن خوشبختانه با توجه به فضا و تجهیزاتی که درمانگاه بسیجیان بردسکن دارد می‌تواند این مرکز درمانی را به مجهزترین درمانگاه در استان تبدیل کند.
 
انتهای پیام//ز.ق
 

ایجاد مراکز خدمات درمانی در مناطق محروم کشور و خراسان رضوی

برچسب ها: اخبار سلامت ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.