بهره مندی کشاورزان از تسهیلات اعتباری سیتا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تسهیلات اعطایی به منظور عملیاتی کردن برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اشکذر، گفت: تسهیلات اعتباری سیتا در بخش کشاورزی این شهرستان در رابطه با ارتقا و بهینه کردن گلخانه‌ها و مکانیزه کردن بخش کشاورزی برای مدیریت مصرف بهینه آب است.

او افزود: تسهیلات اعطایی و به منظور عملیاتی کردن برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی، از ابتدای امسال در سامانه‌ای با عنوان سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری ،سیتا، از سوی  وزارت جهاد کشاورزی طراحی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: انتظار می‌رود این شهرستان تا پایان سال مبلغ تسهیلات بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان در این زمینه جذب کند.

سجادی پور به مجتمع و پهنه‌های دام و طیور در این شهرستان اشاره و ادامه داد: تعداد هشت پهنه دامپروری در این شهرستان است که تعدادی اشغال شده و اقدامی صورت نگرفته که انتظار ما از هیئت نظارت شهرستان این است تا ضمن بازدید و دادن اخطار‌های لازم اقداماتی که قانون در این زمینه پیش بینی نموده را اجرا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به مسائل و مشکلاتی که در خصوص واگذاری زمین به پهنه‌های دامپروری شهرستان وجود دارد اشاره و ابراز امیدواری کرد در قالب کمیته‌ای این موضوع نیز حل خواهد شد تا زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه دام سبک پر تولید در این شهرستان فراهم شود.

سجادی پور در رابطه با خسارت مگس میوه مدینترانه‌ای در این شهرستان ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان اشکذر در بحث مبارزه با مگس میوه مدینترانه‌ای اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه که اشکذر کمترین مسزان خسارت را در بین شهرستان‌های استان داشته و در حال حاضر شبکه مراقبت وظایف خود را به طور ویژه در رابطه با این موضوع دنبال می‌کند.

هادی هادی نسب فرماندار اشکذر به نواقص و مشکلاتی که در خصوص واگذاری زمین مجتمع و پهنه‌های دام و طیور در شهرستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: این موضوع مکررا مورد مطالبه مردم شهرستان از جهاد کشاورزی و فرمانداری قرار گرفته و ضروری است نسبت به تعیین تکلیف این موضوع و رفع مشکلاتی که در خصوص واگذاری زمین آن وجود دارد اقدام لازم صورت گیرد.

او با بیان اینکه لازم است به زیرساخت دام و طیور شهرستان توجه بیشتری شود و برای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار گیرد، گفت: تعدادی از افراد اراضی را اشغال کرده اند، اما اقدامی نکرده و فعالیتی ندارند که خواستار تذکر به آن‌ها هستیم که واحد‌ها را راه اندازی و یا خلع ید کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.