فعالیت ۵۰۰بهره بردار زعفران در بافق/ افزایش۸ هکتاری سطح زیر کشت زعفران در بافق

رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: بالغ بر ۵۰۰ بهره بردار در حوزه کاشت، داشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   علی اکبر رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق از توزیع ۱۲ تن پیاز زعفران در بین کشاورزان بافقی خبر داد و گفت: پیاز زعفران از خراسان رضوی حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

او با اشاره به افزایش سطح ۸ هکتاری این محصول در سال زراعی جدید، افزود: سطح زیرکشت زعفران شهرستان بافق ۹۶ هکتار بوده که از این مقدار ۸۰ هکتار بارور و ۱۶ هکتار نیز غیربارور است.

رئیس جهاد کشاورزی بافق تصریح کرد:پیش بینی می‌شود از هرهکتار سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بیش از ۵ کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.

رحمتیان ادامه داد: مبلغ تسهیلات پرداختی به کشت زعفران ۲۵۰۰ میلیون ریال و تعداد افراد آموزش دیده در این زمینه نیز ۳۰۰ نفر است.

او تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت این محصول کم آبخواه موثرخواند و گفت: هم اینک بالغ بر ۵۰۰ بهره بردار در حوزه کاشت، داشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق آموزش، توزیع پیاز مرغوب و اصلاح شده، مراجعه مداوم کارشناسان به مزارع و آبیاری به موقع را از خدمات جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

رحمتیان بیان داشت: این محصول نیاز به انبارداری نداشته و از شهرستان به بازار‌های داخلی و بعضاً به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

سطح زیر کشت زعفران در بافق  افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار