عبدالله در بغلان: تحت هیچ شرایطی نتایج تقلبی را نمی‌ پذیریم

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ولایت بغلان سفر کرد.

عبدالله در بغلان: تحت هیچ شرایطی نتایج تقلبی را نمی‌ پذیریمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ولایت بغلان سفر کرد.

وی در جمع هواداران خود در بغلان تاکید کرد که از موضع خود عقب نشینی نکرده و تحت هیچ شرایطی نتایج تقلبی را نمی‌پذیرد.

وی همچنین از هوادارانش برای بستن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات تشکر کرد.

وی اظهار داشت: «من آمدم تا از مبارزه و ایستادگی بر حق شما جهت تامین عدالت انتخاباتی تشکر کنم. موافقت با بازشماری آرای هفت ولایت به معنی این نیست که تیم انتخاباتی شما نتایج تقلبی را می پذیرد.»

عبدالله بیان داشت: «ما هیچ اضافه خواهی نداریم وهیچ وقت هم نمی‌خواهیم که یک لحظ برای هموطن ما مزاحمتی ایجاد شود اما در عین حال و هیچ وقتی و تحت هیچ شرایطی این اجازه را نمی‌دهیم کاری صورت بگیرد که خدای ناخواسته پایان آرزوی مردم برای تحقق مردم سالاری و حاکمیت قانون باشد.»

عبدالله عبدالله شب گذشته در یک نشست خبری با حضور اعضای برجسته تیم «ثبات و همگرایی» اعلام کرد که اجازه بازشماری آرا در هفت ولایتی که این روند در آن‌ها آغاز نشده را خواهد داد.

قابل یادآوری است که تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله و چند نامزد دیگر انتخابات افغانستان خواستار ابطال حدود ۳۰۰ هزار رای می‌باشند، اما کمیسیون انتخابات تاکید دارد که بدون بازشماری نمی‌تواند این آراء را باطل اعلام کند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان آرای انتخابات ریاست جمهوری را در ۲۷ ولایت بازشماری کرده، اما هواداران عبدالله در هفت ولایت مانع این روند شدند.

روند بازشماری آرا تاکنون در ولایت‌های پنجشیر، فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان، تخار و بدخشان آغاز نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شده بود و تاکنون دو بار اعلام نتایج ابتدایی به تاخیر افتاده است. هنوز زمان مشخصی برای اعلام نتایج تعیین نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.