هشدار ترکیه به رژیم صهیونیستی درباره خط لوله گاز اروپا

ترکیه ضمن هشدار به رژیم صهیونستی اعلام کرد از این به بعد، هرگونه اقدام این رژیم درباره مسیر خط لوله گاز به اروپا باید با موافقت ترکیه صورت بگیرد.

ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، ترکیه با هشدار به کمیسر سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا اعلام کرد از این به بعد، هرگونه اقدام این رژیم درباره مسیر خط لوله گاز به اروپا باید با موافقت ترکیه صورت بگیرد، چون این خط لوله از آب‌های اقتصادی ترکیه عبور می‌کند.

مقامات صهیونیست اعلام کردند کمیسر سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا هفته پیش به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شده تا به او درباره خط لوله مرزی دریای مدیترانه هشدار داده شود.

این در حالی است که پیش از این مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در حاشیه نوزدهمین نشست گفت‌وگوهای دوحه، پایتخت قطر درباره تفاهم‌نامه بین دو کشور در خصوص تعریف نظام حقوقی دریایی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه بعد از این دیدار در پیامی توییتری نوشت: «ما با قاطعیت از حقوق و منافع قانونی خود در شرق دریای مدیترانه دفاع می‌کنیم.»


بیشتر بخوانیدترکیه کشتی صهیونیستی را از آب‌های قبرس فراری داد

اردوغان: امضای توافقنامه با لیبی حق قانونی ترکیه است

آنکارا: اتحادیه اروپا در مقامی نیست که درباره توافق دریایی ترکیه و لیبی نظر بدهد


آنکارا و طرابلس در ۲۷ نوامبر به یک توافق دست یافتند که پس از طی مراحل قانونی در دو کشور از هشتم دسامبر به اجرا درآمده است. این تفاهم نامه که صلاحیت‌های دریایی هر دو کشور را تعیین می‌کند، فعالیت‌های یک جانبه و غیرقانونی سایر کشور‌های منطقه و شرکت‌های بین المللی را رد می‌کند و هدف از آن حمایت از حقوق هر دو کشور است.

این در حالی است که پارلمان ترکیه پیش‌نویس طرحی را در دستور کار دارد که مربوط به تفاهم‌نامه‌های همکاری امنیتی و نظامی مذکور با دولت وفاق لیبی است؛ و به نوعی به دنبال قانونی کردن این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار