مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

سامانه بارشی جدید سامانه‌ای کم سابقه در چند سال اخیر است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، سامانه بارشی را که اکنون وارد استان شده، سامانه‌ای قوی خواند که در چند سال اخیر مانند آن را نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: سامانه بارشی صبح امروز وارد استان شده و اکنون مناطق جنوبی استان را درگیر کرده است، سامانه‌ای که فردا و پس فردا تقویت می‌شود و همه نقاط را فرا می‌گیرد، اما فعالیتش در جنوب استان بیشتر و مداوم خواهد بود.

او با اشاره به فعالیت این سامانه تا چهارشنبه، افزود: این سامانه امروز در جنوب استان فعال است، بامداد دوشنبه علاوه بر جنوب، مناطق مرکزی را در برمی‌گیرد و سپس بامداد سه‌شنبه به شمال استان می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که بر اثر فعالیت این سامانه در جنوب استان، بیش از ۹۰ میلیمتر باران ببارد اگر چه در دیگر نقاط هم بین ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر باران به دنبال خواهد داشت.

شکوهی پور گفت: این سامانه از اواخر وقت سه شنبه از شمال استان خارج می‌شود امادر جنوب استان تا صبح چهارشنبه فعال خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ورود رطوبت از دریا باعث افزایش بارش‌ها خواهد شد، افزود: وزش تندباد باعث مواج بودن دریا در این مدت می‌شود و باید از تردد‌های دریایی پرهیز شود. همچنین از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها و جاده‌هایی که احتمال ریزش دارند، خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی وقوع رعدوبرق و ریزش تگرگ را هم از دیگر پیامد‌های فعالیت این سامانه عنوان کرد و از مردم به ویژه کشاورزان و دریانوردان خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.