فرمانده قرار سازندگی خاتم النبیاء خبر داد؛

تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم النبیاء/ تأسیس ۱۰ پترو پالایشگاه در دستور کار است

محمد گفت: به دولت اعلام آمادگی کردیم که فاز ۱۱ پارس جنوبی را تکمیل کنیم.

ابهری/ تکمیل فاز 11 پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم النبیاء/ محمد: تأسیس 10 پترو پالایشگاه در دستور کار استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این قرارگاه با دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان مجموعه‌ای که برای پوشش خلأ‌های مهندسی کشور بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی تشکیل شده، توانسته از ابتدای حیات خود با تکیه بر توان علمی نیروی جوان افتخارات بزرگی را به دست آورد.

او افزود: قرارگاه خاتم با یک رویکرد جهادی همواره سعی داشته با تکیه بر فرمایشات امام راحل مبنی بر "ما می‌توانیم"، به راه خود ادامه دهد و اکنون که در شرایط سخت اقتصادی قرار کنیم می‌توانیم این گلوگاه‌ها را رصد کرده و برای حل آن‌ها به کشورمان کمک کنیم.

سردار محمد بیان کرد: علی رغم تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، اما تا زمانی که مشکلات تحریمی به کشور فشار نیاورده بود به این موضوع (اقتصاد مقاومتی) توجه چندانی نشده بود و در این مدت همواره شاهد این بودیم که درصورت وجود هرگونه مشکل اولین راه حل خرید کالای خارجی بود در صورتی که می‌توانستیم بسیاری از قطعات را بومی سازی کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیان کرد: استکبار می‌خواهد منابع ارزشمندمان از جمله نفت، صنایع خام فروشی و معدن را به عنوان اصلی‌ترین منابع ما لحاظ کند و در هر لحظه که دشمن اراده کند می‌تواند اقتصاد ما را دچار مشکل کند.

او با بیان اینکه استکبار جهانی گلوگاه‌ها صنعتی کشور را بعد از رصد دچار تحریم می‌کند، گفت: استکبار جهانی با تکیه بر همین روحیه سعی می‌کند تا صنایع ما را فلج کند و به طور مثال درست زمانی که الکترود گرافیکی را به عنوان یک ماده اصلی تولید تحریم کرد.

سردار محمد تصریح کرد: دشمنان غربی سعی دارند تا نخبگان ما را وارد کشور‌های خود کرده و از آن‌ها استفاده کنند و از طریق همین موضوع تکنولوژی‌های نوین ما را استعمار کنند در حالی که ما به واسطه صدور برخی مواد اولیه، مجددا باید مواد فرآوری شده آن‌ها را با چند برابر قیمت خریداری کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: در حال حاضر درآمد سرانه مردم به حداقل کاهش یافته و شاهد تولید نیستیم به همین منظور انتظار می‌رود هرچه سریعتر از حالت انفعال خارج شده و یک حالت تهاجمی بگیریم.

بیشتر بخوانید: ساخت ۷ درصدی پترو پالایشگاه‌های دنیا بر مبنای نفت ایران

او بیان کرد: پژوهشگاهی با نام سازندگی خاتم‌الانبیا ذیل دانشگاه امام حسین راه‌اندازی کردیم که قرار است با همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مرتبط همکاری کند و در این میان قرارگاه می‌تواند به عنوان نخ تسبیح میان پژوهشگران عمل کند.

سردار محمد با بیان اینکه سال گذشته پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح شد گفت: این پالایشگاه یک شاهکار مهندسی بود و همچنین ۶ فاز پارس جنوبی هم اصلاح شد که طراحی آن به طور کامل توسط نیروی جوان بوده و ۷۰ درصد قطعات آن بومی سازی شده بود در حالی که متوسط سنی مهندسان طراح پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از ۳۰ سال بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیان کرد: درست زمانی که دائما دشمنان از یأس سخن می‌گویند، ما باید در طرف مقابل از امید سخن بگوییم و این کار را به دست جوانان کشور بسپاریم بنابراین قرارگاه خاتم برای تکمیل پروژه‌های سدسازی و چند وضعیتی خود به همه این تخصص‌ها نیاز دارد.

او با اشاره به برخی اقدامات قرارگاه خانم عنوان کرد: تاکنون ۸۰۰ کیلومتر در حوزه‌های راه، آب و مترو حفر کردیم همچنین فولاد بافق، میانه و مس سرنگون را از مرحله طراحی تا لایسنس ایرانی‌سازی کردی و حتی می‌توانیم اعلام کنیم که از این پس صد درصد پروژه‌های فولادی  را طراحی و اجرا کنیم.

سردار محمد تصریح کرد: قرارگاه خاتم تا کنون ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری در مدل کوتاهی نصب کرده و قرار بر این است برای آموزش نیرو‌های ۲۰۰ هزار نفری خود از ظرفیت دانشگاه‌های معتبر استفاده کنند و تاکنون از ۲۵۰ سرباز نخبه رشته‌های فنی و مهندسی که دوره خدمت خود را گذرانده‌اند، ۱۵۰ نفر آن‌ها را جذب قرارگاه کرده‌ایم.

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه خاتم با دانشگاه علم و صنعت، گفت: دومین تفاهم‌نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه  و ظرفیت‌های صنعتی قرارگاه خاتم با همکاری دانشگاه علم و صنعت به امضا رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء ادامه داد: ابلاغ گام دوم انقلاب و استفاده از جوانان یکی از فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اجرای این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند در راستای سخنان مد نظر رهبری باشد.

محمد بیان کرد: در حوزه پارس جنوبی به دولت اعلام آمادگی کردیم که فاز ۱۱ آن را که ۱۹ سال پیش به خارجی‌ها داده می‌شد و اخیراٌ چینی‌ها نیز از تکمیل آن خارج شدند را خودمان تکمیل کنیم و همچنین قرار بر این است ۱۰ پتروپالایشگاه را طراحی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار