وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

افتتاح قطعه اول آزاد راه تهران – شمال تا دهه فجر

اسلامی گفت: قطعه اول آزادراه تهران – شمال مسیر تهران تا شهرستانک تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال تا دهه فجربه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال مسیر تهران تا شهرستانک تا دهه فجر خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۳ مسیر بزرگ آزادراهی از جمله آزادراه همت – کرج و کنارگذر جنوبی تهران افتتاح می‌شود.


بیشتر بخوانید: آسفالت روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی در قالب اقدام ملی/ افتتاح راه آهن چابهار زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ 


وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت عوارض آزادراه هم گفت: بسته به ساعت عبور خودرو‌ها دارد و قیمت عوارض در این آزادراه‌ها متفاوت است و درواقع نرخ‌های عوارضی به صورت شناور حساب می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه کمیته نظارتی در آزادراه تهران – شمال شکل گرفته است گفت: با استفاده از نیرو‌های متخصص مسیر برای دهه فجر آماده می‌شود و تمامی نیرو‌ها در حال انجام فعالیت‌هایی از جمله خط کشی و رنگ‌آمیزی در این آزادراه هستند.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال هم گفت: تا پایان سال ۹۹ یک باند از قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال افتتاح می‌شود و فعالیت پیمانکاران همچنان در این مسیر ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم حداقل مسیر رفت این منطقه تا پایان سال ۹۹ باز شود تا عبور از کندوان و مناطق پر ترافیک در جاده قدیم کاهش یابد.

اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت ساخت آزادراه تهران – شمال از دهه هفتاد آغاز شده بود، اما عملا ساخت جدی قطعه یک از سال ۹۳ شروع شده است، افزود: با توجه به آن که مناطق ۲ و ۳ آزادراه ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد بنابراین باید سرمایه بسیار هنگفتی در این بخش هزینه شود.

او اظهار کرد: منطقه ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد تا ۵۶ کیلومتر ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های مختلفی در سال‌های گذشته با کشور‌های مختلف منعقد شده است گفت: امسال هماهنگی و تفاهم‌نامه‌های مختلف با کشور‌های از جمله ترکمنستان و قرقیزستان منعقد شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با محوریت‌های شهرسازی و لجستیک برگزار شده است، گفت: افزایش عملکرد، پاسخگویی بهتر، هوشمندسازی و تمامی شقوق حمل و نقلی در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه امروز ۳ رونمایی در بخش‌های مختلف حمل و نقلی صورت گرفته است، گفت: صورت وضعیت‌های که قبلا به صورت مکانیزه بود، اما قبلا در قالب سیستم یکپارچه نبود ما با ۳۹۴ شرکت به مبلغ ۳۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: صورت وضعیت ۳۵۹ شرکت ۵ هزار میلیارد تومان است. طبق اسناد و مدارک برآورد‌ها کل کنترل بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

او افزود: سامانه‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قبلا برای ذی نفعان و پیمانکاران به صورت دستی صادر می‌شد، اما امروز کل امنیت سیستم مکانیزه شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بنابراین کیفیت، دوام، قوام زیرسازی و روسازی راه‌ها بر اساس محفوظات فنی انجام می‌شود و در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه سامانه سنجش رضایت مسافران در فرودگاه‌ها انجام شده است تا کیفیت رفتار، مدیریت و زیرساخت‌ها از سوی مردم ارزیابی و مورد سنجش قرار گیرد.

او افزود: همچنین سامانه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها به دلیل رعایت عدالت و ضرورت به صورت پیمایشی انجام دادیم تا خودرو‌ها بر اساس پیمایش و سنجشی که انجام می‌دهند عوارض را پرداخت کنند و خوشبختانه اجرای این سامانه ابلاغ شده و سامانه آن به زودی عملیاتی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تخفیف به کسانی که به صورت مداوم تردد داشته باشند هم لحاظ می‌شود هم اکنون آزادراه ساوه – رباط کریم به صورت پیمایشی عوارض را دریافت می‌کنند.  ۴ آزادراه با سیستم الکترونیک مدیریت می‌شود و در ۶ آزادراه دیگر هم اتصال برقرار می‌شود و ۶ آزادراه دیگر هم در دست اقدام است.

او اظهار کرد: پیوستگی و همبستگی با شرکت‌های دانش بنیان داریم و هنوز از حضور استارت‌آپ‌ها برای حضور در حوزه حمل و نقل هم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار