برگزاری مجمع سالانه بسیج جامعه زنان استان قزوین

مجمع سالانه بسیج جامعه زنان استان قزوین با موضوع آسیب شناسی روش ازدواج جوانان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حجت الاسلام هدایت نیا استاد یار شجره طیبه صالحین بسیج جامعه زنان کشور در مجمع سالانه بسیج جامعه زنان استان گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که در کشور ما روش‌های آسیب شناسی ازدواج از سوی مذهبیان و دانشگاهیان به صورت متفاوت ارائه می‌شود و این خود باعث تعارض و سرگردانی جوانان خواهد شد.

حجت الاسلام هدایت نیا افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که جوانان مدرنیته تصمیم گیری می‌کنند و می‌خواهند که به صورت سنتی زندگی کنند و این دو با هم خوانی ندارد.

او اضافه کرد: روش‌های آسیب شناسی در ازدواج بر سه مورد مبتنی بر ارتباط، توصیه و شناخت تقسیم بندی می‌شود.

نویسنده الگوی سوم با اشاره به ازدواج‌های مبتنی بر ارتباط گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که عمر زندگی مشترک در ۱۸ هزار طلاق صورت گرفته در سال گذشته کمتر از یکسال بوده و این موضوع به خاطر ارتباط‌های پیش از ازدواج است.

او افزود: ارتباط‌های قبل از ازدواج منجر به یک دل بستگی و وابستگی می‌شود که اسم ان را عشق می‌گذارند در حالی که بعد از ازدواج این عشق تبدیل به نفرت می‌شود.

حجت الاسلام هدایت نیا افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارتباطات قبل از ازدواج منجر به ازدواج می‌شود که این موضوع خود آسیب هایی، چون مشکلات اخلاقی، عاطفی و حقوقی را به همراه خواهد داشت.

او، بدگمانی، استرس، انتقام جویی، طلاق زودرس، تنوع طلبی، مقایسه گری، باج خواهی و مقایسه گری را از دیگر آسیب‌های ارتباطات پیش از ازدواج دانست.

حجت الاسلام هدایت نیا با بیان اینکه بیشتر ازدواج‌ها تحمیلی است، گفت: در این نوع ازدواج‌ها، والدین می‌توانند تغییر موضع دهند، مداخله گری منفی داشته باشند و یا نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند که اگر تغییر موضع دهند رفتار عاقلانه‌ای را انجام داده اند.

استاد یار شجره طیبه صالحین بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نامزدی قبل از ازدواج (تعهد متقابل زوجین با قول و قرار‌های آنان برای ازدواج در آینده)، گفت: اگر این نامزدی به مدت کوتاه باشد مشکلی ندارد، اما مدت آن زیاد شود و به ازدواج ختم نشود آسیب‌های زیادی را خواهد داشت.

حجت الاسلام هدایت نیا ازدواج مبتنی بر شناخت بر سه اصل اخلاقی، اعتقادی و عرفی حاکم است که دیدار، گفتگو، تحقیق، مشورت و گواهی سلامت مراحل آن هستند.

درپایان چهار نفر طرح‌های خود را در رابطه با چگونگی راه اندازی مرکز فرهنگی تربیتی زندگی برتر ارائه دادند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.