وعده دوباره جانسون برای تسریع روند برگزیت

نخست‌وزیر انگلیس بار دیگر اعلام کرد روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه وعده داد که بر اساس وعده‌های انتخاباتی خود خروج این کشور از اتحادیه اروپا را زودتر عملی کند.

نخست وزیر انگلیس که پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی روز پنج شنبه، قرار است امروز از ۱۰۹ قانونگذار جدید حزب محافظه کار استقبال کند، گفت به زودی برگزیت را اجرایی خواهد کرد.

بنا به گزارش رویترز، جانسون قرار است روند کسب تائید پارلمان در خصوص خروج از اتحادیه اروپا را تسریع بخشد. نخست وزیر انگلیس که حزب او توانست در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور اکثریت آرا را کسب کند، گفت او هدایت دولت مردمی را به عهده خواهد گرفت و با خروج از اتحادیه اروپا به اعتماد مردم پاسخ خواهد داد. 

یک منبع در دفتر نخست وزیری انگلیسی اعلام کرد این انتخابات و نسل جدید نمایندگان پارلمان به بهتر شدن سیاست‌های ما کمک می‌کند. قانونگذاران پارلمانی می‌گویند نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا پیش از کریسمس لایحه اجرای برگزیت را بار دیگر در پارلمان ارائه کند تا بدین ترتیب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان ماه ژانویه اجرایی شود.

انگلیس پس از سال‌ها بن‌بست بر سر خروج از اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه شاهد سومین انتخابات سراسری در عرض پنج سال گذشته بود تا بتواند راه‌حلی برای خروج از این بحران پیدا کند. نخست‌وزیر و رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس در این انتخابات به پیروزی رسید که این بزرگترین پیروزی حزب محافظه کار در انگلیس از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ و بدترین شکست حزب کارگر در ۴۰ سال اخیر است.

پس از آنکه حزب محافظه‌کار در انتخابات اخیر پارلمان انگلیس با اکثریت ۸۰ کرسی به پیروزی رسید، حال نخست وزیر محافظه‌کار این کشور، اولویت‌های دوگانه خود یعنی عمل به وعده به سرانجام رساندن برگزیت و ریختن پول به سیستم خدمات درمانی انگلیس را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار