مدیر ایرانی گوگل اعلام کرد؛

سرویس پیام‌رسان RCS در آمریکا فعال شد

ساناز اهری، مدیر ارشد ایرانی گوگل در توییتر خبر از فعال‌سازی سرویس پیام‌رسان RCS در آمریکا داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهایی که سورپرایز کردن کاربران در حوزه ناوری به کاری متداول تبدیل شده، شرکت گوگل نیز با عرضه پیش از موعد سرویس جدید پیام‌رسان خود، موجب شگفتی کاربران شد. فناوری جدید گوگل با نام Rich Communication Services که به صورت مخف RCS نامیده شده است، با یک پروتکل جدید، ویژگی‌های تازه و جذابی را برای ارسال پیام کوتاه به ارمغان می‌آورد. در ماه نوامبر گوگل اعلام کرد که شاید تا پایان سال این فناوری برای مردم کشور آمریکا فعال شود، ساناز اهری، مدیر ارشد ایرانی گوگل، در صفحه مجازی خود اعلام کرد که سرویس پیام‌رسان RCS از فردا برای آمریکایی‌ها فعال می‌شود و گوگل اعلام کرد که برای دریافت این سرویس، باید تنظیمات پیام‌رسان و اپراتور در گوشی‌های کاربران بروزرسانی‌ شود.

سرویس پیام‌رسان RCS در آمریکا فعال شد

سرویس RCS چیست؟

سرویس RCS با استفاده از پروتکل جدید، ارتباط کاربران با پیام کوتاه را به استاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، نزدیک می‌کند. ویژگی‌های جدید این فناوری قبلا در برنامه پیام‌رسان دیده شده اما داشتن این ویژگی‌ها در هنگام ارسال پیام کوتاه، تجربه‌ای جدید خواهد بود. از قابلیت‌های جدید RCS می‌توان به اعلام خوانده شدن پیامک (مانند تیک خوانده شدن پیام در پیام‌رسان‌ها)، اعلام پیام typing (در حال نوشتن...) برای طرف مقابل در هنگام نوشتن پیامک، ارسال‌ فایل‌ با حجم زیاد و بهبود قابلیت‌های پیامک گروهی اشاره کرد. برخی ویژگی‌های رمزنگاری شده این سرویس نیز به زودی فعال می‌شود.

سرویس پیام‌رسان RCS در آمریکا فعال شد

اکثر این قابلیت‌ها از گذشته در برنامه ارسال پیام کوتاه اپل با نام iMessage وجود داشت و یکی از دلایل موفقیت این اپلیکیشن نیز همین مورد است. از ماه اکتبر چهار اپراتور بزرگ آمریکا از این سرویس پشتیبانی می‌کنند و حالا سرویس RCS برای کاربران نیز فعال شده است. همانطور که گفته شد برای دریافت این خدمات هم برنامه ارسال پیام کوتاه اندروید با نام Messages و هم سرویس اپراتور باید آپدیت شوند.

مردم کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس در تابستان آینده می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. این قابلیت به زودی در دیگر نقاط جهان فعال می‌شود.

انتهای پیام/

 

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار