صدور ۸ فقره پروانه فعالیت خانه قرآن درسنندج

کارشناس امور قرآنی شهرستان سنندج از صدور تعداد ۸ فقره پروانه فعالیت خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان سنندج این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج، احمد گویلی کارشناس امور قرآنی شهرستان سنندج گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تاسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت؛ تاکنون تعداد ۸ فقره پروانه فعالیت خانه قرآن در این شهرستان صادر شده است.

او افزود: تعداد ۱۱ مورد نیز در مرحله صدور فرایند پروانه است که بعد از بررسی نهایی از طرف سازمان دارالقرآن الکریم پروانه فعالیت صادر خواهد شد.

گویلی در تعریف خانه قرآن بیان کرد: خانه قرآن و عترت تشکلی مردمی است که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی توسط اشخاص حقیقی مطابق با مفاد دستورالعمل مربوطه در شهر‌ها و روستا‌ها تاسیس می‌شود.

کارشناس امور قرآنی شهرستان سنندج تصریح کرد: تعداد خانه‌های قرآن شهری و روستایی ثبت شده در شهرستان سنندج ۱۱۷ مورد است و لازم است تمامی خانه‌های قرآن ثبت شده پس از اطلاع‌رسانی و ابلاغ دستورالعمل جدید با مراجعه به سایت تلاوت اقدامات لازم را برای تمدید و اخذ پروانه جدید انجام دهند.

گویلی به اهداف تشکیل خانه‌های قرآن شهری و روستایی پرداخت و اضافه کرد: هدف از تشکیل خانه قرآن نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن در بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است.

او اظهار داشت: اخذ پروانه فعالیت خانه قرآن پس از طی تشریفات اداری و تایید مدارک با امضای مشترک رئیس اداره امور قرآنی استان کردستان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج مربوطه صادر می‌شود و خانه‌های قرآن شهری و روستایی پس از اخذ پروانه می‌توانند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.