آیت‌الله سبحانی:

انقلاب اسلامی شیعه را به جهانیان معرفی کرد

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی شیعه را به جهانیان معرفی کرد،گفت: انقلاب اسلامی الگوسازی برای جهانیان بوده و بیداری ملت‌های منطقه از انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد،اظهار داشت: انقلاب اسلامی الگوسازی برای جهانیان بوده و بیداری ملت‌های منطقه از انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

او با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی بیان کرد:به برکت انقلاب دست غارتگران از کشور کوتاه شد،از آثار دیگر انقلاب تقریب بین المسلمین و ذکر این نکته بوده که درباره مسائل اختلافی نباید در کوچه و بازار بحث کرد، بلکه جای این مباحث در محافل علمی است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی شیعه را به جهانیان معرفی کرد،ادامه داد: در پنجاه سال گذشته که به مکه مشرف شدم یک عالم مکی خطاب به من گفت آیا شیعه کتابی از خود به‌جا گذاشته یا نه، درگذشته حتی در مکه شیعه شناخته‌شده نبود.

آیت‌الله سبحانی بابیان اینکه دشمنان در مقابل مقام پیامبر اسلام(ص) اقرار به بزرگی ایشان می‌کنند،افزود: قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به‌عنوان برهان معرفی می‌کنند، یکی از جهاتی که برهان، پیامبر(ص) است امی بودن ایشان است.

او بابیان اینکه کشوری که در آن حُریت عقلی نباشد پیشرفت نمی‌کند،ابراز کرد: پیشرفت در سایه قلم‌های آزادی است که در چارچوب عقلی و قانونی رقم بخورد، باید بتوانیم مردم را از سموم فضای مجازی نجات دهیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه کیان شیعه به فقه و اصول آن است،بیان کرد: در اجتهاد و فقه توانسته‌ایم به برتری برسیم، حوزه علمیه باید استقلال خود را حفظ کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم تربیت مبلغ برای تبیین معارف دینی در جامعه خاطرنشان کرد: در جامعه ما مبلّغ بسیار کم است و ما باید در حوزه دو محور تربیت مجتهد و مبلّغ را در دستور کار قرار دهیم،اجتهاد مقدمات و کارهای فراوانی دارد و ما باید مبلغینی برای داخل و خارج تربیت کنیم چراکه راه معرفی اسلام تبلیغ است.

انتهای پیام/ج

پیشرفت در سایه قلم‌های آزادی است که باید در چارچوب عقلی و قانونی رقم بخورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.