اجرای پروژه‌های آبخیزداری ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در دوازدهمین نشست هماهنگی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: هم اکنون اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری، بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تخصیص یافته است.

محمدی اضافه کرد: امسال پروژه‌های آبخیزداری در ۴۵ حوزه آبخیز استان چهارمحال و بختیاری در قالب اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی به همراه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اقدامات حفاظتی و فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و مستندسازی در حال انجام می‌باشد.

او به اثربخشی فعالیت‌های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: هدف اصلی اجرای پروژه‌های آبخیزداری کنترل سیل و کاهش فرسایش خاک است که با این اقدامات شاهد تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی نیز خواهیم بود.

محمدی تأکید کرد: سازه‌های احداث شده توانست سیلاب‌هایی را که در پی بارش‌های ابتدای امسال به وقوع پیوست را کنترل و از بروز بسیاری از خسارت‌های جانی و مالی ممانعت به عمل آورد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار