انسولین در مشهد سهمیه بندی شد

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مقداری کمبود در حوزه انسولین به وجود آمده است که مجبور به سهمیه‌بندی آن شده‌ایم.

انسولین به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روحبخش مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه "بعضی از بیماران انتظار دارند با نسخه خود انسولین دو تا سه ماه آینده را هم دریافت کنند"، گفت: انسولین وجود دارد، ولی داروخانه‌ها آن را مدیریت می‌کنند و کمتر از آن چیزی که در نسخه پزشک است، در اختیار مردم قرار می‌دهند تا بتوانند این دارو را در اختیار تمام بیماران قرار دهند که انتظار داریم مردم شرایط را درک کنند تا شرایط به روال قبل بازگردد.

او ادامه داد: محموله‌ های خوبی رسیده و در سطح مشهد توزیع شده است که فکر می‌کنم اوضاع کم‌کم بهتر خواهد شد و مردم بتوانند داروهایشان را به‌طور کامل تامین کنند.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهم‌ترین کانال اطلاع‌رسانی از داروخانه‌های منتخب را تمامی داروخانه‌های سطح شهر بیان کرد و گفت: این بدین معنا نیست که داروخانه‌های دیگر را محروم کرده‌ایم ولی ۱۰۰ داروخانه در سطح شهر سهمیه ویژه‌ای دارند.

روحبخش تبادلات مالی و تحریم‌ها را باعث اختلال در این حوزه عنوان کرد و افزود: با توجه به مصرف بالای انسولین به محض یک وقفه کوتاه در بازار، موجودی به صفر خواهد رسید، ولی بدین معنا نیست که اصلاً این دارو وجود نداشته باشد و این موضوع به‌زودی رفع خواهد شد.
 
انتهای پیام //ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.