مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/کندوداران از اتراق در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند

حقیقت گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی به کندوداران مناطق شرق و جنوب شرق توصیه می شود که از اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب کنند.

هواشناسی کشاورزیمسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز برای برخی نقاط شرق، جنوب شرق، قسمت هایی از جنوب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی به کشاورزان توصیه می شود از محلول پاشی و سم پاشی در این مناطق اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه ای به دامداران گفت: با استمرار فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از نقاط کشور و احتمال برخورد صاعقه به عشایر توصیه می شود از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نقاط مرتفع اجتناب کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور توصیه می شود که تا قبل از آغاز بارندگی های شدید محصولات را برداشت و به مکان امن انتقال دهند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان دیم کار در کشت گندم تعجیل کنند/وقوع بارش های رگباری در مناطق غربی کشور


به گفته وی، بنابر نقشه های هواشناسی به کندو داران مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب به خاطر بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد توصیه می شود که مراقب کندوهای خود باشند و همواره از اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی به سبب خطرات احتمالی خودداری کنند.

سرمازدگی محصولات صیفی در مناطق جنوبی کشور

این مقام مسئول نسبت به سرمازدگی محصولات صیفی هشدار داد و گفت: با توجه به کاهش دما در اواخر هفته بویژه در مناطق جنوبی کشور احتمال سرمازدگی محصولات دور از انتظار نیست، به همین خاطر به کشاورزان توصیه می شود که از هرس باغات و مزارع طی روزهای آتی اجتناب کنند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به کاهش دما، بهره برداران بخش کشاورزی هر چه سریع تر ضدیخ را به ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتورها اضافه کنند چرا که احتمال یخ زدگی در روزهای پایانی هفته وجود دارد.

وی وضعیت بارش تا پایان آذر در بسیاری از مناطق را مطلوب دانست و گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و وضعیت مطلوب آب، کشاورزان تاکنون مشکلی در آبیاری مزارع و باغات خود ندارند.

مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در سال زراعی جدید در حد نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال دارد، اما کشاورزان را در تامین آب مورد نیاز کمک می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار