مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان و دامداران هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/ رشد ۳۸ درصدی بارش نسبت به دوره بلند مدت

حقیقت گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر به دامداران و عشایر مناطق جنوبی هرمزگان توصیه می‌شود که مراقب دام‌های خود باشند تا آن‌ها از آب باران تغدیه نکنند.

کشاورزان  و دامداران هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/ رشد ۳۸ درصدی بارش نسبت به دوره بلند مدتمسعود حقیقت مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز سامانه بارشی محدود به مناطق جنوبی کشور، تنگه هرمز و دریای عمان است.
 
او افزود: با توجه به وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق در مناطق جنوبی کشور به دامداران توصیه می‌شود که مراقب دام‌هایشان باشند و همواره از رفتن به ارتفاعات و دامنه‌های برف گیر خودداری کنند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی در مناطق جنوبی کشور از دامداران تقاضا داریم که علوفه کافی جمع آوری کنند تا در روز‌هایی که امکان بردن گوسفند‌ها به دشت‌ها وجود ندارد مشکلی در تامین غذای آن‌ها نداشته باشند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به گلخانه‌داران گفت: با توجه به شرایط جوی و احتمال سرما و یخ بندان به گلخانه‌داران شمال غرب کشور توصیه می‌َشود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در مناطق جنوبی‌تر استان هرمزگان دامداران و عشایر مراقب باشند تا دام‌هایشان از آب باران تغذیه نکنند.

 

شرایط بارندگی برای بخش کشاورزی مهیا است

 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازی به آبیاری مزارع کشاورزی نیست، اظهار کرد: با وجود شرایط مساعد بارندگی برای بخش کشاورزی نسبت به متوسط بلند مدت نیازی به آبیاری مزارع و باغات نیست ضمن آنکه کشاورزان مناطق شمال غرب و شمال کشور تا آخر وقت امروز از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

به گفته او اگر چه میزان بارش باران در سال زراعی جدید در حد نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال دارد، اما مشکلی در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی وجود ندارد.

مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تا کنون مجموع بارش کشور حدود ۱۱۷ میلیمتر بوده در حالی که مدت مشابه سال قبل این میزان ۱۰۴ میلیمتر و دوره بلند مدت ۸۵ میلیمتر بوده است که این امر بیانگر رشد ۳۸ درصدی نسبت به دوره بلند مدت و ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار