سرمایه گذاری در بورس برای همه اقشار جامعه مناسب است

کارشناس بازار سرمایه گفت: همه اقشار جامعه با هر سطح سوادی می‌توانند در بورس سرمایه گذاری کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سرمایه گذاری در بورس برای همه اقشار جامعه مناسب استعلی خالق نیا کارشناس بازار سرمایه و کارگزار کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: به چند دلیل سرمایه گذاری در بورس، بهترین مکان برای سرمایه گذاری پول‌های سرگردان است:


نقدشوندگی سرمایه در بورس راحت است

اصولا نقدشوندگی در هر سرمایه گذاری بسیار مهم است و این امر در بورس از هر کجای دیگر ساده‌تر و راحت‌تر است بطوریکه هر زمان بخواهیم پول خود را نقد کنیم می‌توانیم سهام خود را بفروشیم و ظرف ۲ یا ۳ روز پول در حساب ما می‌نشیند، اما نقد کردن سرمایه در بازار‌های موازی از جمله مسکن، خودرو و طلا سخت‌تر است


معامله در بورس ساده است

بعد از ثبت نام در کارگزاری و گرفتن کد بورسی براحتی می‌توان از طریق کامپیوتر، تبلت، گوشی موبایل و حتی تلفن در بورس معامله کرد و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ مکانی لازم نیست.

 

انعطاف پذیری سرمایه گذاری در بورس بالاست

حدود ۱۰۰۰ شرکت در بیش از ۶۰ صنعت در بورس ایران معامله می‌شود که در شرایط اقتصادی مختلف تعداد زیادی از این صنایع قابلیت سرمایه گذاری دارند.


بازدهی بورس بالاست

در حالی که در یکسال گذشته بازار‌های موازی رشدی را تجربه نکرده اند، شاخص بورس ایران بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است که نشان از فراهم بودن فضا برای سرمایه گذاری در این بازار است.
در یکسال گذشته قیمت سهام بعضی شرکت‌ها در بورس بیش از ۱۰ برابر شده است.


توزیع ریسک در بورس

شما به عنوان سرمایه گذار متناسب با سطح ریسک خودتون می‌توانید در صنایع مختلف، بورس کالا، اوراق مختلف و صندوق‌های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنید و سبد خود را مدیریت کنید.


قانون‌مند بودن بورس

اصولا ساختار و فرم بازار بورس به شکلی است که هیچ نگرانی از بابت کلاهبرداری در این بازار وجود ندارد در صورتیکه در باز‌های موازی از جمله زمین و مسکن، خودرو و طلا این موارد بسیار زیاد است


مشارکت در یک فضای اقتصادی

بورس یک مسیر بسیار مهم و مناسب برای انتقال پول به تولید است. همان پولی که اگر وارد دلالی شود خطرناک است اگر وارد بورس شود بسیار اثرگذار و ثمربخش است.
در حالیکه در کشوری مانند آمریکا ضریب نفوذ بورس بالای ۵۰ درصد است در کشور ما ضریب نفوذ بورس کمتر از ۵ درصد است و هنوز فاصله زیادی با استاندارد‌های جهانی در این حوزه داریم و باید به شدت روی این بازار تبلیغ شود.


آموزش ببینید

علی خالق نیا کارشناس بازار سرمایه در ادامه این گفتگو افزود: با توجه به همه این موارد باید این نکته را به خاطر داشت که بازار بورس یک بازار علمی است و قبل از ورود به آن باید آموزش‌های لازم را فرا گرفت و بعد از ۳ تا ۶ ماه فعالیت آزمایشی، سرمایه اصلی خود را به این بازار وارد کرد تا زیان نکنیم و همواره از مشورت مشاوران امین بهره ببریم.
 
انتهای پیام//ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار