انتشار نخستین مجله علمی بین‌المللی در حوزه "موزه علوم زمین"

نخستین مجله علمی بین‌المللی در حوزه "موزه علوم زمین" توسط اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور در مشهد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر طاهری مدیرکل اداره زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق گفت: نخستین مجله علمی بین‌المللی "موزه علوم زمین" پس از بهره‌برداری پارک موزه علوم زمین در مشهد توسط اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منتشر شد.

او با اشاره به اینکه  هدف انتشار این مجله دوفصلنامه است افزود:  این مجله انتشار داده‌های جدید علمی در حوزه علوم زمین به زبان بین‌المللی و انگلیسی است به طوری که این یافته‌ها جایگاه علمی ایران را در حوزه‌های تخصصی ارتقا می بخشد.

مدیرکل اداره زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: نخستین شمارگان مجله علمی بین‌المللی "ژورنال ایرانی موزه زمین‌شناسی" یا "IJGM" شامل هشت عنوان مقاله تخصصی است؛ سه عنوان از این مقالات به موضوع چینه و فسیل‌شناسی، سه عنوان به زمینه سنگ‌شناسی، یک عنوان به موضوع زمین‌ساخت و یک عنوان دیگر نیز به ژئومتریک اختصاص دارند.

طاهری افزود: اعضای هیات تحریریه این مجله علمی جمعی از پژوهشگران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران، استادان دانشگاه‌های داخل و خارج و نیز پژوهشگران مطرح بین‌المللی هستند که با سازمان زمین‌شناسی ایران همکاری دارند.

او تصریح کرد: دومین شماره مجله "موزه علوم زمین" هم فصل بهار آتی منتشر خواهد شد. بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در قالب‌های Research paper, Review paper, Letter, Short paper از طریق وبگاه مجله ارسال کنند.

طاهری افزود: نخستین پارک موزه علوم زمین کشور اسفند پارسال طی مراسمی با حضور رییس سازمان زمین‌شناسی و استاندار خراسان رضوی در مشهد گشایش یافت. این موزه در زمینی به گستره ۱۰ هزار مترمربع با زیربنای هزار و ۷۵۰ مترمربع بنا شده است. موزه تخصصی زمین‌شناسی، اکتشاف و معدنکاری در مشهد مجموعه‌های قابل توجه و زیبایی از سنگها، فسیل‌ها و کانی‌ها را به نمایش می‌گذارد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار