تولید روزانه هزار و ۶۰۰ تن شیرخام در فارس

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید روزانه یک‌هزار و ۶۰۰ تن شیرخام در این استان خبر داد.

تولید روزانه هزار و ۶۰۰ تن شیرخام در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید حبیب‌الله ساجدی با بیان اینکه استان فارس از توانمندی بالایی در زمینه صنعت دامپروری برخوردار است، گفت: فارس با دارا بودن ۶ میلیون راس دام سبک و ۴۰۰ هزار دام سنگین، روزانه یک‌هزار و ۶۰۰ تن شیر خام و سالانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت قرمز تولید می‌کند.

او با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد شیرخام از واحد‌های صنعتی و ۳۰ درصد به‌صورت سنتی تولید می‌شود، افزود: بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان‌های شیراز، مرودشت و سپیدان است.

ساجدی ادامه داد: مقدار کمی از شیر استان هم از گوسفند، بز و گاومیش توسط دامداران روستایی تأمین می‌شود که بیشتر برای مصرف خانگی و تهیه کشک و محصولات لبنی استفاده می‌شود.

او گفت: استان فارس با دارا بودن جایگاه مناسب در تولید علوفه دامی، وجود صنایع رشد یافته تولید شیر، خوراک دام و تشکل‌های قوی کارشناسی و فنی، این توانایی را دارد که جایگاه خود را به رتبه نخست کشوری ارتقا دهد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس پس از استان خراسان رضوی رتبه دوم گوشت قرمز و در تولید شیر خام رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار