معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی انتقال ویروس HIV در بین معتادان تزریقی

رئیسی با اشاره به کاهش تعداد معتادان تزریقی در کشور گفت: انتقال ویروس HIV در میان معتادان تزریقی از ۹۰ به ۶۰ درصد رسیده است.

کاهش ۳۰ درصدی انتقال ویروس HIV در بین معتادان تزریقیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف موادمخدر اظهار کرد: نقش ماده مخدر تریاک در گسترش سرطان دستگاه گوارش ثابت شده است.

وی افزود: با تصمیم گیری‌ها و کارهای علمی انجام شده در سطح کشور تعداد معتادان تزریقی کمتر شده و انتقال ویروس HIV از ۹۰ به ۶۰ درصد رسیده است.

رئیسی بیان کرد: با اقدامات مناسب انجام شده در سطح کشور میزان هپاتیت C کاهش یافته است، چراکه مسئولان را متقاعد کردیم که سرنگ را در اختیار معتادان تزریقی دهیم تا از انتقال بیماری‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از ارکان اساسی در حوزه پیشگیری اعتیاد و کاهش آسیب است، گفت: ما در سراسر نقاط کشور شبکه بهداشت و نماینده وزارت بهداشت داریم که اقدامات خوبی انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه درمان حدود ۹ هزار مرکز داریم که ۷ هزار مورد آن‌ها مربوط به بخش خصوصی هستند.

رئیسی تصریح کرد: برای اولین در سطح منطقه و دنیا مراکز کاهش آسیب و درمان را ادغام می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار مرکز بهداشت در سراسر کشور افزود: بیش از ۱۴۰ مرکز گذری داریم که به معتادان خدمات ارائه می‌دهند و همچنین پاتوق‌‌های معتادان شناسایی شده‌اند تا بتوانیم به صورت هدفمند به سراغ افرادی که در معرض خطر هستند برویم و آن‌ها را درمان کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برای اولین بار ۱۳۰ تیم سیار به پاتوق‌های معتادان می‌روند و اقدامات لازم را برای آن‌ها انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در زمینه الکل و مواد مخدر، ویروس HIV و هپاتیت C همزمان اقداماتی در دست انجام است، چراکه در حوزه کاهش آسیب این موضوع اهمیت دارد.

رئیسی گفت: اغلب افراد دچار سوءمصرف موادمخدر دارای رفتار پرخطر جنسی هستند، با این شرایط میزان انتقال بیماری‌ها بالا می‌رود، به همین دلیل باید این افراد را درمان کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار