شیری: هدفم حضور در بین ۸ پرتابگر برتر دنیا است

پرتابگر کشورمان گفت: من در صورت کسب سهمیه المپیک همه تلاش خود را می‌کنم جزو ۸ نفر اول این رقابت‌ها باشم.

بهنام شیری پرتابگر کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیتش در آستانه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: در حال حاضر در شهر خودم تمرین می‌کنم. فدراسیون دوومیدانی با یک مربی بلاروسی صحبت کرده است و اگر قرارداد این مربی نهایی شود در آن صورت اردوی خود را در بلاروس ادامه می‌دهم.

شیری:هدفم حضور در بین ۸ پرتابگر برتر دنیا است

شیری درباره حد نصاب کسب سهمیه المپیک توکیو بیان کرد: رکورد ورودی المپیک ۶۶ متر است که از بین ۳۲ ورزشکار تاکنون ۱۰ نفر این حد نصاب پرتاب کردند. البته همه پرتابگران رکورد ۶۶ متر نمی‌توانند پرتاب کنند به همین علت ۳۲ نفر اول رنکینگ به المپیک راه می‌یابند. این احتمال وجود دارد که من با پرتاب ۶۵ متر بتوانم سهمیه المپیک بگیرم. من با شرکت در مسابقات معتبر بین المللی و قهرمانی کشور می‌توانم ورودی المپیک کسب کنم. به هر حال حضور در المپیک مهم نیست و من در صورت کسب ورودی همه تلاش خود را می‌کنم جزء ۸ نفر اول این رقابت‌ها باشم.

شرایط  برای موفقیت دوومیدانی کاران فراهم شده است 

پرتابگر کشورمان درباره اینکه برخی از دوومیدانی کاران رها شدند و بدون مربی و اردو تمرین می‌کنند، گفت: به نظرم وضعیت دوومیدانی کاران بهتر شده است و فدراسیون دوومیدانی شرایط برای ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند فراهم می‌کند. من به همراه حسین رسولی پرتابگر کشورمان به اردوی بلاروس می‌روم. همچنین احسان حدادی در آمریکا اردو برپا می‌کند و تفتیان هم یکی، ۲ هفته دیگر راهی اردوی فرانسه می‌شود.

او درباره پیش بینی اش از تعداد سهمیه‌های دوومیدانی در المپیک بیان کرد: به هر حال شرایط کسب سهمیه المپیک سخت شده است، اما به نظرم در صورتی که حمایت‌های لازم صورت بگیرد شانس کسب ۵، ۶ سهمیه المپیک را داریم. تمرینات دوومیدانی کاران برای آماده سازی المپیک هنوز شروع نشده است و این اتفاق خوب نیست. در حال حاضر حدادی و تفتیان سهمیه المپیک گرفتند و پیرجهان هم به کسب رتبه خوب در رنکینگ می‌تواند سهمیه این رقابت‌ها را بگیرد. همچنین تا یک ماه مانده به المپیک فرصت کسب ورودی المپیک داریم.

شیری:هدفم حضور در بین ۸ پرتابگر برتر دنیا است

ساماندهی دوومیدانی کاران باید اولویت مدیریت جدید باشد 

شیری درباره اینکه چه انتظاری از رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی دارد، گفت: انتظارمان از رئیس جدید دوومیدانی این است که از ورزشکاران حمایت کرده و دوندگان را ساماندهی کند تا در مسابقات آسیایی و بین المللی موفق شویم.

او درباره اینکه فدراسیون دوومیدانی از لحاظ مالی حمایت‌های لازم را می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر با هزینه شخصی در شهرمان تمرین می‌کنم و در اختیار داشتن مربی شرط اصلی ام برای حضور در تهران بود که این اتفاق هنوز رخ نداده است. به هر حال بعد از اینکه تکلیف مربی ام مشخص شد هر کجا کادر فنی صلاح بداند برای انجام تمرینات حضور می‌یابم.

پرتابگر کشورمان درباره عملکرد عرب سرپرست دوومیدانی بیان کرد: من طی جلساتی با عرب متوجه شدم که او تلاش خود را می‌کند تا به ورزشکاران کمک کند. همچنین حمایت‌های لازم از دوومیدانی کاران تاکنون صورت گرفته است. اگر مسئولان به دنبال موفقیت دوومیدانی هستند باید حمایت‌های لازم را انجام بدهند.


بیشتر بخوانید: جذب یک مربی بلاروسی برای پرتابگر کشورمان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار