دبیر کل حزب همبستگی ایران اسلامی:

اعضای حزب همبستگی در انتخابات شرکت می‌کنند

احمدی گفت: ما هم مثل دیگر اصلاح طلبان در انتخابات ورود کردیم، بنابراین اعضای حزب همبستگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهد کرد.

اعضای حزب همبستگی در انتخابات شرکت می‌کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «علی‌اصغر احمدی» روز پنجشنبه در شمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی اظهار کرد: احزاب به هر صورت نمایندگان خود را به شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه می‌فرستند، ولی تاکنون اغلب اینگونه بوده که آن‌ها ارتباط خود را با احزابشان را قطع می‌کنند و یا منکر وابستگی حزبی خود می‌شوند. این آسیب تاریخی است و تبدیل به رویه شده است.

وی افزود: اینکه حتی افراد حزبی خود را فراجناحی معرفی می‌کنند، یکی از بزرگترین آسیب‌ها در حوزه سیاست است. ولی چرا این ادبیات سیاسی هنوز رواج دارد؟ پاسخ این است، چون هیچ قاعده و قانون و ضمانتی برای نقش احزاب در مدیریت کشور وجود ندارد و از طرفی هم قانون انتخابات و قانون احزاب مانند جزایر جدا افتاده‌ای عمل می‌کنند.

احمدی گفت: به عنوان حزب همبستگی ایران اسلامی از همه احزاب کشور می‌خواهیم در روند تاثیرگذاری احزاب در تصمیم گیری‌ها به هم کمک کنیم. حزب همبستگی در نشستی که با حضور اعضای شورای مرکزی، دفاتر و کمیته‌ها خواهد داشت مباحث مهم کشور را بررسی خواهد کرد و راه کار‌ها و برنامه‌های مدونی را به مردم و حکومت ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: حزب همبستگی ایران اسلامی دست نیاز به سمت همه کسانی که بتوانند در این مسیر ما را کمک کنند که به یک نقطه مطلوبی برسیم، دراز می‌کند. انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و ضرورت حضور همه سلیقه‌ها در این عرصه و مشارکت مردم بیش از همیشه احساس می‌شود.

دبیرکل حزب همبستگی یادآور شد: من تا سال ۸۵ معاون امنیتی وزیر کشور بودم، سال ۸۶ کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدم، ولی رد صلاحیت شدم. تا قبل از آن استاندار، نماینده مجلس این کشور و سپاه پاسداران بودم، ولی گفتند که شما صلاحیت ندارید.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات هستیم، حوادثی هم رخ داده است و بیش از همیشه به اتحاد و همدلی نیاز داریم، ولی به صراحت به تعدادی از اصلاح طلبان می‌گویند کسانی که می‌دانند تایید صلاحیت نمی‌شوند، ثبت نام نکنند. اگر کسی هم از ثبت نام انصراف می‌دهد هزار تهمت و برچسب حواله می‌کنند، شرکت کردن و نکردن در انتخابات برای اصلاح طلبان تبدیل شده به یک معضل.

احمدی با بیان اینکه اگر مر قانون در خصوص بررسی صلاحیت‌ها اجرا شود بسیار عالی است، اضافه کرد:، ولی اینکه بر اساس سلیقه و شرایط خاص تیغ رد صلاحیت را بالای سر برخی افراد قرار دهند، مفید نخواهد بود. ما مدیون خون شهدا، رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و مردم عزیز هستیم و فکر می‌کنیم باید در مورد قانون اساسی و اصلاحات حرف بزنیم.

وی اظهار کرد: ما هم مثل دیگر اصلاح طلبان در انتخابات ثبت نام و ورود پیدا کردیم، بنابراین حزب همبستگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهد کرد.

احمدی شرایط کشور را پیچیده و متفاوت از گذشته ارزیابی و عنوان کرد: همه به شرایط کشور، تحریم‌ها و فشار‌های بی سابقه آمریکا بر اقتصاد ایران، واقفیم. آن‌ها به دنبال شکست خط مقاومت در منطقه هستند، این گزاره برای همه ما روشن است و باید مراقب باشیم.

دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی گفت:، ولی من نگران شکست مقاومت در درون نظام هم هستم و اینکه از ظرفیت و استعداد نیرو‌های داخل نظام هراس داریم، خود خطر بالقوه است. چرا به خودمان برنمی گردیم؟ به نظرم اگر کسی از بیرون نظام بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد، همین فاصله‌هایی که ایجاد شده است فضا را برای آن‌ها مناسب می‌کند.

وی تاکید کرد: من به عنوان دبیرکل حزب همبستگی از همه ارکان نظام و مقام معظم رهبری تقاضا دارم، راه خدمت به مردم را برای همه ایرانیان اعم از احزاب و شخصیت‌هایی که توان و برنامه دارند باز کنند. حضرت امام فرمودند هر وقت ید واحده باشیم، هیچ کس نمی‌تواند کاری کند و دقیقاً از جایی ضربه می‌خوریم که فاصله‌ها رخ می‌دهد.

ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران اسلامی روز پنجشنبه ۲۸ آذر ۹۸ در مجموعه فرهنگی تلاش با موضوع "نهاد‌های انتخابی و جمهوریت نظام" با حضور اعضاء و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار شد. در این کنگره شخصیت‌ها و فعالان مدنی و سیاسی از جمله مجید انصاری، احمد مازنی، عباس عبدی، عبدالواحد موسوی لاری، جواد امام، محمد سلامتی، رسول منتجب نیا، آذر منصوری، الیاس حضرتی، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، محسن هاشمی، هادی غفاری، غلامرضا حیدری و علی شکوری راد حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار