مرغداران شهربابک منتظر روز‌های سرد سال باشند

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به کاهش دمای محسوس طی روز‌های آتی در شهرستان مرغداران نسبت به رعایت توصیه‌های دامپزشکی هوشیار باشند.

مجید اسدی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به کاهش دمای محسوس طی روز‌های آتی در شهرستان مرغداران نسبت به رعایت توصیه‌های دامپزشکی هوشیار باشند.

او در ادامه بیان کرد: در فصول سرد باید مراقبت‌های ویژه‌ای در مرغداری اعمال گردد، که از جمله آن‌ها اطمینان از سلامت وسایل گرمایشی، ذخیره سازی سوخت زمستانی، پیش بینی وسایل کمک گرمایشی، مسدود کردن منافذ، چک کردن دماسنج‌ها است.

اسدی با اشاره به اینکه استفاده از کارگران با تجربه در مرغداری و مشاوره از کلینیسین‌های مجرب می‌تواند کمک شایانی به مرغداران کند، افزود: از دیگر راهکار‌های مقابله با سرما تنظیم قدرت و دور فن‌های سالن‌های پرورش، چک کردن آبخوری‌ها جهت جلوگیری از نشتی و جمع شدن رطوبت در بستر، کنترل وضعیت سلامت گله به صورت مستمر، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی با استفاده از واکسیناسیون است.

او در پایان به مرغداران توصیه کرد: تلفات غیر عادی سالن‌های پرورش خود را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی گزارش دهند تا اقدامات مراقبتی بعدی را در برنامه قرار دهیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دامپزشکی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار