بزرگترین عملیات ضد مافیایی طی ۳۰ سال اخیر در ایتالیا به دستگیری ۳۳۴ نفر انجامید.

دستگیری ۳۳۴ نفر در بزرگترین عملیات ضدمافیایی در ایتالیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان شهر کاتانزارو ایتالیا اعلام کرد بزرگترین عملیات ضد مافیایی طی ۳۰ سال اخیر در ایتالیا به دستگیری ۳۳۴ نفر انجامید.

بر این اساس، نیرو‌های پلیس روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر عملیات مهمی را علیه یک گروه مافیایی در جنوب ایتالیا انجام دادند. در مجموع ۳۳۴ نفر در این عملیات دستگیر شدند. نیکولا گراتری، دادستان شهر کاتانزارو در این باره گفت: «این عملیات در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده است».

بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ میلادی در ایتالیا ۳۵۰ عضو مافیا دستگیر و زندانی شدند و از آن زمان تا امروز عملیاتی به گستردگی عملیات روز پنجشنبه انجام نشده بود. به گفته دادستان، محدوده عملیات منطقه‌ای وسیع از کوهستان آلپ تا جزیره سیسیل را شامل می‌شد.

بنابر اعلام مطبوعات ایتالیا، افرادی نیز در آلمان، سوییس و بلغارستان دستگیر شده اند. سه هزار نیروی پلیس در این عملیات شرکت کردند. بیشتر مظنونان در بازداشت موقت هستند. در میان بازداشت شدگان، شخصیت‌های سیاسی، نیرو‌های امنیتی، وکلا، پیمانکاران و کارمندان دیده می‌شوند. اتهامات گوناگونی برای بازداشت شده‌ها مطرح است که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت در اقدامات مافیایی، اخاذی، کسب مال نامشروع، آدم کشی، پولشویی و تقلب اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا ، مافیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار