پیروزی نامزد جناح چپ در انتخابات ریاست‌جمهوری مکزیک

نتایج اولیه انتخابات مکزیک نشان می‌دهد «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» نامزد چپگرا با کسب اکثریت آرا در انتخابات ریاست جمهوری از رقبایش پیش افتاده است.

پیروزی نامزد جناح چپ در انتخابات ریاست‌جمهوری مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، نامزد جناح چپ در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک پیروز شد، این نخستین موفقیت تاریخی برای جناح چپ در این کشور که با موجی از خشونت های بی سابقه مواجه شده است، محسوب می شود.

سه موسسه نظرسنجی شهردار سابق مکزیکوسیتی را با کسب بیش از 40 درصد آرا در صدر قرار دادند. روزنامه «ال فینانسیرو» (El Financiero) درصد آرای لوپز اوبرادور را 49 درصد و ریکاردو آنایا، نامزد محافظه‌کار را 27 درصد اعلام کرد. این روزنامه خوزه آنتونیو میاده، نامزد حزب حاکم را در رده سوم قرار داد.

خوزه آنتونیو میاده، نامزد حزب «انقلابی بنیادین» پس از انتشار نخستین نظرسنجی ها از محل دفتر مرکزی این حزب اذعان کرد: «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور بیشترین آرا را به دست آورده است... به خاطر منافع مکزیک، من برای او آرزوی موفقیت دارم.»

آنایا نیز کمی بعد در جمع هوادارانش شکست خود را پذیرفت و پیروزی جناح چپ را در این انتخابات به رسمیت شناخت و در پیامی تلفنی پیروزی لوپز اوبرادور را به وی تبریک گفت.

آندرس مانوئل لوپز اوبردادور، نامزد جناح چپ که به «آملو» (حروف اول نام وی) معروف است، پیش از انداختن رأی خود در صندوق در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک گفت: «ما موفق می شویم بدون خشونت و مسالمت آمیز از این گذار عبور کنیم و فساد مالی را که مشکل اصلی کشور است از بین ببریم و مافیا را از قدرت پایین بیاوریم.»

این نامزد کهنه کار 64 ساله جناح چپ پس از دو دوره متوالی شکست در انتخابات ریاست جمهوری این بار توانست موفقیتی تاریخی در سطح ملی و همچنین منطقه ای به دست بیاورد. وی نخستین رئیس جمهور جناح چپ طی چند دهه گذشته خواهد بود.
نتایج رسمی این انتخابات ساعت 4 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک شد

برچسب ها: انتخابات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار